anoniem Geplaatst: 6 mei 2002 Delen Geplaatst: 6 mei 2002 Nou, Wieb, een asp vraag dan maar.. :wink: Op m'n site kunnen bezoekers verhalen schrijven en ik zou graag wilen dat ze er ook plaatje bij kunnen voegen. Momenteel is dat alleen mogelijk door een link naar een aparte pagina te maken, maar ik zou graag de plaatjes in de teksten opnemen. De reden waarom ik dit nog niet gedaan heb is omdat het problemen oplevert op het moment dat het plaatje zo groot is dat het m'n layout vern**kt. Da's natuurlijk niet de bedoeling. Nu is m'n vraag dus vooral lof ik middels asp de afmetingen van een plaatje kan opvragen. Als ik weet dan een plaatje groter is dan b.v. 400 x 400 dan zou ik kunnen zeggen dat de width en height wel op 400 x 400 gezet worden. Als een plaatje echter kleiner is dan die afmeting heb ik natuurlijk liever dat het normale formaat wordt weergeven. Een ander soort oplossing is ook welkom natuurlijk. :smile: Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor. Grtz Elja Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2002 Daar heb je volgens mij een component voor nodig. Die moet op de server zelf worden geïnstalleerd. Ook voor het oploaden is dit gebruikelijk alhoewel het puur met asp-code ook kan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2002 Hmm, ik zal dus maar een informeren bij m'n hostingprovider. Maarhuh, misschien een extra moeilijkheid: de plaatjes moeten niet bij mij op de server geupload worden. Dan is m'n serverruimte zo vol. :sad: Thx in elk geval.. Grtz Elja Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2002 [quote:9a21bee960] Op 06-05-2002 16:46 schreef Elja Trum: Maarhuh, misschien een extra moeilijkheid: de plaatjes moeten niet bij mij op de server geupload worden.[/quote:9a21bee960]Dan vraag ik me af hoe je ze wil gaan resizen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2002 Als je plaatjes echt wil gaan resizen dan zal je inderdaad met een component aan de slag moeten. Als je alleen de grootte van een plaatje wil uitlezen kan dat ook in je ASP script. Om het plaatje daarna verkleind weer te geven kan je natuurlijk gewoon de width en height van je img-tag aanpassen, dan is iig je layout niet vern**kt. Oh ja, hier is een voorbeeld te vinden: [url=http://www.4guysfromrolla.com/webtech/050300-1.shtml]vier gasten van rolla[/url] :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2002 Thx Annie ! Ik wil ze inderdaad alleen 'resize' door de width en height in de html aan te passen. Dat het plaatje verder veel te groot is is storend, maar in elk geval blijft m'n layout intact. Annie, je bent geweldig, ik ga gelijk ff kijken. :wink: Grtz Elja Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2002 ASP vragen...dit is HTML :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2002 Wel goed lezen, Wiep :wink:. We lezen vooraf eerst de dimensies van het imagebestand uit met vbscript. Het is dus niet alleen HTML. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2002 psies, Wiep. :smile: BTW, ik ben er nog niet uit, want het wil mij niet lukken om een bestand van een andere server op deze manier aan te spreken. Is dit gewoon niet mogelijk of doe ik iets verkeerd? Grtz Elja _________________ [url]www.mydiary.nl/[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: Elja Trum op 2002-05-08 00:46 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2002 In het script van rolla wordt het FSO gebruikt om de file (of een deel ervan, ik weet het niet meer) in te lezen. En dat werkt dus inderdaad niet als de bestanden op een andere server staan. Misschien kan je eens proberen of je eerst het bestand tijdelijk naar je toe kan halen van de andere server (daar zijn meerdere mogelijkheden voor) en dan pas uitlezen via dit script. Of misschien nog beter, via de XMLHTTP component de data van het bestand inlezen ipv via de FSO (eerste paar bytes zijn het dacht ik). Daarvoor moet je dus wel wat wijzigingen doen in het rolla-script. Geen flauw idee of het werkt of uberhaupt kan werken ik roep maar wat (en het is al laat :wink:). Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen