Ga naar inhoud

PWS en datuminstellingen


anoniem

Aanbevolen berichten

luitjes ik ben voor een klant een web-appl. aan het maken die onder IIS 5 gaat draaien. Omdat zij echter de server met IIS nog niet voorhanden hebben, draaien ze hem voorlopig onder PWS. Daarbij komt ook nog eens dat ze 2 (met elkaar verbonden) PCs hebben, allebei met PWS erop, en allebei een verbinding met de database, d.w.z. de ene heeft connectie met de 'echte' database, de andere met een exacte kopie ervan. Dus stel even PC(1)-echtedatabase en PC(2)-kopiedatabase. Het probleem zit hem in het opslaan van datums. Als ze via PC(1) in de echte database een datum willen opslaan (bijv. 23-10-2001, gaat dit goed, en wordt het gewoon 23 oktober 2001. Gaan ze echter via PC(1) naar de kopie wegschrijven, dan wordt de datum als USA-datum gezien, oftewel de 10e dag van de 23e maand van het jaar ??.

oorzaak: Volgens mij kan dan de enige oorzaak zijn, dat de RegionalSettings van de PC(2) op USA staat en niet op Nederlands.

Als ik het op mijn eigen werkplek test, via webserver met IIS5 en RegSettings op Nederlands, is er helemaal niks aan de hand. Ik heb ook al getest wat hier gebeurt, als ik die RegSettings op USA zet, dan gaat het dus ook fout. Ohja en de de scripts die zij gebruiken zijn exact gelijk aan die van mij.

Zijn jullie het met me eens over de oorzaak die ik aanwijs of hebben jullie andere suggesties (browserinstellingen staan daar los van dacht ik, en ook de Access-versie is dezelfde). Alvast bedankt.

grtz Matthijn

PS het lastige van deze opdracht is dat ik dus op een andere plek ontwikkel dan waar de klant zit, met geen netwerkverbinding ertussen, en dat er dus nu problemen ontstaan om dat zij tijdelijk de applicatie niet onder IIS kunnen draaien, terwijl ik hem wel ontwikkel onder IIS.

[This message has been edited by matthijn99 (edited 11-01-2002).]

Link naar reactie
quote:
Zijn jullie het met me eens over de oorzaak die ik aanwijs
Helemaal mee eens.

quote:
of hebben jullie andere suggesties

Nee,

quote:
(browserinstellingen staan daar los van dacht ik,
Ik ook.

quote:
het lastige van deze opdracht is dat ik dus op een andere plek ontwikkel dan waar de klant zit, met geen netwerkverbinding ertussen, en dat er dus nu problemen ontstaan om dat zij tijdelijk de applicatie niet onder IIS kunnen draaien, terwijl ik hem wel ontwikkel onder IIS.

Je moet IIS zien als de grote broer van PWS. Er verandert dus niets aan je applicatie. Meestal is het zo dat iemand een applicatie onder PWS ontwikkelt, en vervolgens met IIS publiceert, puur en alleen omdat IIS veel meer mogelijkheden heeft qua instellingen.

Suc6

------------------ Voor Uw ASP-applicaties: Corbier Automatisering Sneek

Link naar reactie
bedankt Wiep ik begon al aan mezelf te twijfelen :smile:

ik ga komende week even bij die klant langs om te kijken hoe het gaat maar ik vind het niet erg handig dat ze elke keer lopen klagen, terwijl vrijwel elke keer de fout bij hun ligt. Die server met IIS, die uiteindelijk bij hun moet gaan draaien, staat dus nu hier bij mij, maar ze zijn al een jaar(!) over de verhuizing aan het bakkeleien...

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...