Ga naar inhoud

MySQL rechten voor INLOAD FILE INTO


Aanbevolen berichten

Beste mensen,

De beste wensen voor 2002 en hierbij mijn vraag. Ik ben bezig met een import module te maken voor het uploaden van gegevens in de database. Dit wil ik doen aan de hand van txt bestanden op de server te zetten en dan vervolgens deze bestanden met de volgende code in te lezen... één voorbeeld is:

[php] If($upload == 4) { echo "We beginnen nu met het uploaden van $bestand in de tabel si_product......................<BR><BR>"; $dbcon->query("LOAD DATA INFILE '$bestand'INTO TABLE si_product"); If($dbcon->query == FALSE) { echo "$errormsg"; } else { echo "Het uploaden van de gegevens in de tabel si_product is succesvol afgerond!<BR><BR>"; } } [/php]

Wanneer ik dit dan doe krijg ik de volgende foutmelding:

"1045 (Access denied for user: 'rswww@localhost' (Using password: YES))"

Ik denk dat het ligt aan het feit dat ik geen file privileges heb op de server. Nou staat er op MySQL.com dat je daarvoor het commando file hebt... en dat dit staat in de tabel file_prev in de database "mysql". Ik kan al niet in die database komen omdat ik daar geen rechten voor heb.... en ik weet al helemaal niet hoe ik het nou voor elkaar kan krijgen dat ik file privileges krijg. Hebben jullie een idee?

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...