Ga naar inhoud

Popup verplicht sluiten met knop


Aanbevolen berichten

In een site wordt een bestelformulier geopend als popup. Zodoende kunnen mensen switchen tussen de site en het form. Om te voorkomen dat per ongeluk het form venster wordt gesloten, was ik op zoek naar een script dat dit voorkomt. Het betreffende script bestaat maar ik kan het niet meer vinden.

Het script bevat een functie die het sluiten alleen mogelijk maakt als er op een bepaalde knop wordt gedrukt (niet submit). Het kruisje in de rechterbovenhoek functioneert niet.

Wie weet waar dit script, of een vergelijkbaar, staat ?

Olaf

Link naar reactie
Kan je niet gewoon iets doen als:

<script language="JavaScript" type="text/javascript"> function noclose(){ return false;} </script> <body onclose="noclose()"> ... </body>

Deze code verzin ik ter plekke en ik heb 'm niet getest. Ik werk nooit met JavaScript maar iets dergelijks moet het toch zijn. Misschien dat de anderen je verder kunnen helpen.

Succes ermee!

- Basje.

------------------ "If automobiles had followed the same development cycle as the computer, a Rolls-Royce would today cost $100, get a million miles per gallon, and explode once a year, killing everyone inside." Robert Cringely

Link naar reactie
Zo te zien kan het alleen met een bevestiging (gelukkig :grin:):

code:
<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript FOR=window EVENT=onbeforeunload>
<!--
	var strMsg = 'Leaving this page without using the Preview or Post button will cause your message to be lost.' 
	if (document.ComposeForm.scoop.value==0 && document.frames('idEdit').document.body.innerHTML != '') { 
		window.event.returnValue = strMsg; } 
// -->
</SCRIPT>

Die if controleert of je wat ingevuld hebt, dus window.event.returnValue moet je denk ik hebben. Dit geeft dan de volgende melding (in ieder geval met IE6):

http://x2software.net/images/screenshots/ie_unbeforeunload.gif

------------------ X2 Software (jawel, ik heb een domein aangeschaft!) Email: mark@x2software.net

[This message has been edited by MarkVR (edited 10-01-2002).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Annie: je bedoelt waarschijnlijk het onunload event (ipv onclose), maar helaas kan je dat event wel afvangen (detecteren), maar niet voorkomen (tenminste ik heb er nog nooit van gehoord).
Sorry, maar zoals ik al zei: ik programmeer zelden in JavaScript. Meestal pas ik ze alleen aan zodat ze doen wat ik wil.

:wink:

- Basje.

------------------ "If automobiles had followed the same development cycle as the computer, a Rolls-Royce would today cost $100, get a million miles per gallon, and explode once a year, killing everyone inside." Robert Cringely

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...