Ga naar inhoud

Save/Save as blokkeren?


Aanbevolen berichten

Als de pagina met een stukje javascript geopend wordt kan je de menubalk uitzetten. Of als het alleen om de plaatjes gaat zou je de rechtermuisknop kunnen uitschakelen. Helemaal veilig zal het toch niet blijven, maar iets is beter dan niets

------------------ Disclaimer: the above is the author's personal opinion and is not the opinion or policy of his employer or of the little green men that have been following him all day.

Link naar reactie
Hallo Zeeuw,

Dank voor je snelle antwoord! Zou je me toevallig ook kunnen vertellen welke java-zin er dan ingeplakt moet worden, en wáár op de pagina (er staat al een stukje php-script op de betreffende pagina's, helemaal bovenaan)?

Dank, Frank

(P.S.: die groene mannetjes doen niets, hoor. Ik heb er hier ook een dozijn of zo rondlopen. Af en toe eten geven, en wat speelgoed, en je hebt nagenoeg geen last van ze.)

quote:
Originally posted by Zeeuw: Als de pagina met een stukje javascript geopend wordt kan je de menubalk uitzetten. Of als het alleen om de plaatjes gaat zou je de rechtermuisknop kunnen uitschakelen. Helemaal veilig zal het toch niet blijven, maar iets is beter dan niets


Link naar reactie
code:
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script language="JavaScript">
<!--
function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
  window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000"> <p onClick="MM_openBrWindow('index.htm','','toolbar=yes,location=yes,status=yes,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=yes')">bla</p> </body> </html>


Als er op het woord bla geklikt wordt zal het bestand index.htm geopend worden in een venster zonder menu balk. Let er even op dat je het stuk dat hierboven in de head tags staat ook bij jou in de head tags terecht komt.

Ik zal nog even zoeken naar zo'n scriptje dat de rechtermuisknop uitschakeld.

Link naar reactie
Hier is dat scriptje dat je rechtermuisknop uitschakeld:
code:
<script language=JavaScript>
<!--
var message="";
function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
function clickNS(e) {if 
(document.layers| |(document.getElementById&&!document.all)) {
if (e.which==2| |e.which==3) {(message);return false;}}}
if (document.layers) 
{document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}
// --> 
</script>

Plak dit gewoon ergens tussen de body tags
Link naar reactie
Jongens, 3 woorden: dit werkt niet.

Je kan je source onmogelijk beschermen, er zijn toetsencombinaties voor, je kan javascript uitschakelen, op je linker en rechtmuisknop tegelijk klikken, etc etc...

Vergeet het dus maar, als je je source wil beschermen, zet hem dan niet op internet...

[edit]Vergeet ik nog te zeggen dat zo'n anti-rechtermuisknop script behoorlijk irritant is[/edit]

------------------ Pieter78: Als de nood het hoogst is, is Bill nabij.

[This message has been edited by Bill Gates (edited 05-01-2002).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Bill Gates: Jongens, 3 woorden: dit werkt niet.

Je kan je source onmogelijk beschermen, er zijn toetsencombinaties voor, je kan javascript uitschakelen, op je linker en rechtmuisknop tegelijk klikken, etc etc...

Vergeet het dus maar, als je je source wil beschermen, zet hem dan niet op internet...

[edit]Vergeet ik nog te zeggen dat zo'n anti-rechtermuisknop script behoorlijk irritant is[/edit]


Je vergeet er 1: eerst Alt indrukken en daarna de rechtermuis. :wink: :wink: :wink:

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Bill Gates: dit werkt niet.
Ik heb ook gezegd dat het niet erg veilig is.
quote:
Originally posted by Bill Gates: Vergeet ik nog te zeggen dat zo'n anti-rechtermuisknop script behoorlijk irritant is
Nogal ja, maar tis een vorm van beveiligen.

------------------ Disclaimer: the above is the author's personal opinion and is not the opinion or policy of his employer or of the little green men that have been following him all day.

Link naar reactie
Beste collegae,

Het lijkt me dat in ieder geval het alweer een stuk moeilijker wordt voor de gemiddelde computeraar. (Bedenk dat ik niet schrijf voor computeraars, maar therapeuten en artsen; zie www.ptlitup.com.) Derhalve dank voor het java-scriptje, Zeeuw. Alleen: moet ik dat inbouwen in/toevoegen aan de hyperlink waarmee je zo'n pagina oproept, of in de HTML van zo'n desbetreffende pagina zelf?

Groet, FC

Link naar reactie
remedie:

zet javascript uit en doe Save As...

contextmenu uitschakelen is vreselijk irritant want men gebruikt het soms ook voor back/forward, groter/kleiner etc.

Waarom ben je bang dat terapeuten etc je source inzien? Het lijkt me wenselijk dat men de source kan inzien, zeker als het om het verwerken van gevoelige informatie gaat, waarbij het wenselijk is om de werking te kunnen auditen/controleren.

------------------ Wilbert (http://www.xs4all.nl/~wbsoft/) Wanneer gaat een HTML document onder Windows Microsoft(r) Internet Explorer Document heten?

Link naar reactie
Beste "Bill",

Daar heb ik wat aan, aan jouw en Dillbert's berichten!

Voor zover ik het 1e java-scriptje goed lees, wordt ermee alleen de menu-bar uitgeschakeld; niet de tool-bar en ook niet de adresbalk.

Als het mogelijk is om de menu-bar (en derhalve de Save As) uit te schakelen middels een java-scriptje, is het voor de gemiddelde therapeut en arts qua computerkennis niet 1-2-3 mogelijk om de pagina op te slaan op bijv. het Bureaublad, en is het derhalve veel moeilijker om de boel door te zenden. Weten zij veel dat middels het uitschakelen van Java-script de pagina mét het bewuste verschijnt? Het zijn geen computer-freaks; het zijn lui die bezig zijn met mensen met orthopaedische klachten. Kennelijk redeneer je alleen vanuit je eigen achtergrond/persoonlijkheid. Een slechte gewoonte, als moderator zijnde (ik ben zelf moderator, van een internationale high-tech nieuwsgroep op het gebied van die orthopaedische geneeskunde, en zou me niet in dank afgenomen worden als ik een discussie zoals deze om zeep te helpen op de manier zoals jij dat doet).

Ik ben het volstrekt met je eens, "Bill" dat het uitschakelen van de menu-bar geen waterdichte garantie biedt, maar tussen de deur open laten en een bepaald niet alledaagse truuk moeten uithalen om die deur open te krijgen zit een heel groot verschil. Wat ik me ook al lang gerealiseerd heb is dat middels Kopiëren en Plakken de boek evenzogoed nog door te sturen is, maar het blijft moeilijk. De meeste mensen hebben namelijk hun Outlook Exporess nog in de standaard configuratie staan, wat betekent dat er allen Plain Text opgenomen/verstuurd wordt, waardoor het zijn effect zo goed als totaal verliest. En als mensen e.e.a. weten te omzeilen door de setting van dat OUtlook Express te veranderen in Rich Text-HTML om daarmee 40 Euro per jaar te besparen, moeten ze dat vooral doen. Waar het mij echter om gaat is dat niet op voorhand duidelijk is dat de boel makkelijk door te sturen is.

Zeeuw: zou je me als je wilt privé willen mailen? f.conijn@planet.nl. Bijzondere dank.

Frank Conijn

Link naar reactie
Ik redeneer vanuit de gevorderde gebruiker, niet vanuit mezelf. Nogmaals: als iemand weet hoe ie HTML moet schrijven, dan weet hij ook hoe hij dus die source wel op kan slaan. De meeste gebruikers zullen er uiterraard niet achter komen... Ik help dus geen discussie om zeep, want er is geen discussie :smile: Jij weet net zo goed als ik dat het een beveiliging van niks is (voor de gevorderde gebruiker), dus we hebben geen discussie :wink:

------------------ Pieter78: Als de nood het hoogst is, is Bill nabij.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...