Ga naar inhoud

Plaatjes beveiligen


Aanbevolen berichten

De beste alternatieven tot dusver zijn:

- Watermerk aanbrengen (mr. gates) - Slechts een impressie weggeven (edwin)

dat van die server/client programma (teacher) snap ik niet: de geboden functionaliteit zou dan van mijn welwillendheid om een speciaal programma te installeren afhangen..?!?

ik snap best dat het frustrerend kan zijn om een grafische creatie waar veel tijd/energie in is gestoken op (bijv.) één of andere louche site terug te moeten zien. maar dat is nu éénmaal het risico dat je loopt met het publiceren van je materiaal op het web. wil je dit risico niet lopen: publiceer niet! kun je ermee leven: bied slechts een impressie van 't origineel of breng een watermerk hierin aan ('k zou verder niet weten hoe - heb nl. weinig/geen grafische aanleg)

Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

quote:
Originally posted by MisterP: koop een scanner en een wegwerpcamera en maak een foto van het het scherm inc... Leg de foto onder de scanner... Scan de foto...
Slim gezegd, maar je moet echt wel een wat duurdere camera hebben dan zo'n zes piek ding (eerder 600 piek) om een foto zo snel te maken dat er geen zwarte balk op je scherm staat...

Btw, met een grafisch programma kun je altijd nog screengrabs maken...(zelfs met Windows zelf) maar transparanto's en giffies geven wat problemen...tenzij je heel veel geduld hebt... :grin:

Bij een alxnet.com guestbook kun je trouwens niet in de html komen...je kunt wel in html posten. Vaag, ik weet niet of je plaatjes wel kunt rippen.

Groetz,

------------------ Toeter [I never thought that I could be the other - The other way like the other ones · No Doubt] HeidiUlrich.com ~ Stylite Webdesign

Link naar reactie
jawel elke site die je ziet word gedownload

heel internet is eigenlijk d/l , maar sites zijn zo klein dat ze makkelijk te zien zijn , in principe kun je alles rippen als je de url weet te vinden in bijvoorbeeld de bron , kan je die url zo kopieren en plakken in je explorer balk en je kan um rippen zijn nog veel manieren

------------------ Greetz [=AnArChY=]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by cim: De beste alternatieven tot dusver zijn:

- Watermerk aanbrengen (mr. gates) - Slechts een impressie weggeven (edwin)

...


Wat dacht je van een imagemap? Dan hebben ze een puzzel :smile: als de pagina compleet wordt opgeslagen.

------------------ Denk niet dat je uniek bent. Een aap is zo gekloond.

Link naar reactie
hmmm, gekke ideeen:

1. bedenk een eigen format voor grafische bestanden. Als het plaatje dan in de cache terecht komt kan de gebruiker er niets mee. 2. schrijf een java-applet dat je eigen grafische format ondersteunt en je plaatje vertoont. 3. programmeer in dat applet code dat de toetsen-combinatie "alt/ctrl printscreen" afvangt en iets anders in het clipboard zet.

Dan zijn er nog minstens 2 manieren om het plaatje toch te krijgen als gebruiker:

* CTRL-Print screen als er geen focus is op de window met het applet. * een screengrabber dat andere toetsen codes gebruikt voor screendumps.

Link naar reactie
dacht het niet....wat dacht je van de applet eventjes decompilen het is gewoon niet mogelijk,kan je het plaatje zien in je browser...dan kan je het ook te pakken krijgen zonder veel moeite, dit is net zon soort onzinnige discussie als "ik wil mijn html verbergen" (waarom zou je) maarja... is dus niet mogelijk
Link naar reactie
Al zou je een of ander proggie kunnen schrijven dat een dll inlaad ofzo en die printscreen afvangt dan nog kan het. Gewoon VMWare installeren in Linux -> Windows draait en in Linux printscreen. Ben je dus ook klaar.

Je kunt zoiets niet beveiligen das duidelijk. Trouwens een imagemap is geen optie, want de HTML code staat op de HD, anders kun je hem ook niet tonen...

Het beste is er copyright opzetten en mensen die het gekopieerd hebben vriendelijk verzoeken om het weg te halen, al heb ik daar zelf een rothekel aan...

------------------ -->> RG <<-- Windows is een magnetronmaaltijd, Linux moet je zelf koken, maar dan is het tenminste te vreten!

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Maar als je een script hebt waardoor je niet rechts kan klikken op het plaatje haken er al heel veel mensen af. Want de meeste mensen die met de computer werken weten echt niet hoe ze een Screenshot moeten maken! Neem nou al die Cu2ers, of die Clubs van HetNet enzo.. Die denken bij zichzelf 'Ik kan hem niet opslaan' en surfen verder. Dus op die manier hou je denk ik al een het meeste tegen. En jah, een beetje ervaren surfer kan je echt niet tegenhouden. Plaatjes zijn volgens mij altijd te jatten. :D
Link naar reactie
[quote:43cd67c993="Yorin"]Maar als je een script hebt waardoor je niet rechts kan klikken op het plaatje haken er al heel veel mensen af. Want de meeste mensen die met de computer werken weten echt niet hoe ze een Screenshot moeten maken! Neem nou al die Cu2ers, of die Clubs van HetNet enzo.. Die denken bij zichzelf 'Ik kan hem niet opslaan' en surfen verder. Dus op die manier hou je denk ik al een het meeste tegen. En jah, een beetje ervaren surfer kan je echt niet tegenhouden. Plaatjes zijn volgens mij altijd te jatten. :D[/quote:43cd67c993] al die mensen hoeven ook geen plaatjes te jatten, de "luie " webmasters willen dat wel, maar het is altijd wel te achterhalen waar een plaatje staat, dus je kan hem zo goed als nooit goed beveiligen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...