Ga naar inhoud

Beeld verschuift bij hover afbeelding


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem. Het gaat om deze pagina: [url]http://www.szomers.nl/[/url] Wanneer ik mijn muis over het logo linksboven schuif verschuiven de onderliggende divs een paar pixels. Ook als ik de onderliggende divs verwijder en alleen de footer over hou, verschuift ook de footer. Het probleem treedt op in diverse browsers. Ik heb wel een manier gevonden om het probleem op een niet nette manier op te losssen: de doctype aanpassen van strict naar transitional , maar dit vind ik geen bevredigende oplossing. Zeker aangezien mijn code valideert op strict. Andere afbeeldingen gaan goed, alleen bij het logo gaat het mis. Iemand een idee?
Link naar reactie
Een kant en klare oplossing heb ik njiet voor je, maar er vallen me wel een paar dingen op: Je regelt drie keer in je stylesheet de default a:hover en a:active. Waarom? Ik vermoed dat je iets anders wilt doen? Dit zou ook wel eens de oorzaak van je probleem kunnen zijn, want aangezien je het default gedrag van a:hover aanpast, wordt dit dus ook toegepast op de hover van je logo. (want dat is ook een link) Probeer je de hover en active van de daarvoor genoemde ID aan te passen, dan moet de selector zijn: [code:1:ffc97d16d9]#left a, #left a:hover, #left a:active[/code:1:ffc97d16d9] regel 125 [code:1:ffc97d16d9]#left a, a:hover, a:active { color: #0173CB; font: normal 100% 'CandelaBook', arial, sans-serif; text-decoration: none }[/code:1:ffc97d16d9] regel 177 [code:1:ffc97d16d9]#middle a, a:hover, a:active { color: #0173CB; font: normal 100% 'CandelaBook', arial, sans-serif; text-decoration: none }[/code:1:ffc97d16d9] regel 318 [code:1:ffc97d16d9]#content a, a:hover, a:active { color: #0173CB; font: normal 100% 'CandelaBook', arial, sans-serif; text-decoration: none }[/code:1:ffc97d16d9] In regel 48 probeer je border, padding en margin te resetten, maar je selector klopt niet. Er zit immers nergens een A in een IMG. Andersom zou de selector in eider geval kloppen: #header a:hover img [code:1:ffc97d16d9]#header img a:hover { border: 0; padding: 0; margin: 0 }[/code:1:ffc97d16d9]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...