Ga naar inhoud

Frames en iframe


Aanbevolen berichten

Hoi Ik ben bezig met een cursus webdesign. Ik loop vast op een huiswerkopdracht, kan iemand mij misschien helpen.... wordt er moedeloos van,.... :( dit is de opdracht: Maak een pagina die bestaat uit 3 frames. In het linker gedeelte van de pagina persoonlijke gegevens (naam adres etc,,) In het rechter gedeelte staan gegevens over hobby's e.d... Beide frames functioneren als navigatiebalk die wijzen naar het middengedeelte van de pagina. Het middelste gedeelte heeft een achtergrond afbeelding. In het linker en rechter gedeelte van de pagina is een inline-frame opgenomen met een verhaaltje over.... bla bla. Indien frames niet ondersteunt worden verschijnt er een mededeling, de frameranden moeten vast staan. De randen zijn stijlvol gekleurd. Wie kan mij helpen? Dit heb ik ..... maar de inline-frame lukt me niet...... HELP! <html> <head> <title>CV Pagina</title> </head> <frameset cols="30%,*,30%"> <frame src="frame1_20.htm" name="linkerframe" scrolling="yes" noresize bordercolor="red"> <frame src="frame2_20.htm" name="middenframe" scrolling="yes" noresize bordercolor="red"> <frame src="frame3_20.htm" name="rechterframe" scrolling="yes" noresize bordercolor="red"> <noframes><body> Helaas uw browser ondersteunt geen frames </body></noframes> </html> Alvast super bedankt! :D
Link naar reactie
Ik weet niet welke cursus je volgt en ik hoop dat je er niet voor hebt betaald want opmaak met behulp van frames is eigenlijk al jaren 'not-done'. Het werkt allemaal vaak wel en een jaar 10 geleden kwam je hier nog wel mee weg. Sinds we met CSS de opmaak kunnen regelen gebruiken we frames liever niet meer. Wat betreft iframe kun je hier wat informatie vinden http://www.w3schools.com/tags/tag_iframe.asp
Link naar reactie
[quote:a05f8e07db="vuurtoren"]Ik weet niet welke cursus je volgt en ik hoop dat je er niet voor hebt betaald want opmaak met behulp van frames is eigenlijk al jaren 'not-done'. Het werkt allemaal vaak wel en een jaar 10 geleden kwam je hier nog wel mee weg. Sinds we met CSS de opmaak kunnen regelen gebruiken we frames liever niet meer. Wat betreft iframe kun je hier wat informatie vinden http://www.w3schools.com/tags/tag_iframe.asp[/quote:a05f8e07db] Ik weet idd dat de opmaak met behulp van frames nu niet meer gebruikt wordt! Ik ga ervan uit dat dit de opbouw van de cursus is en dat ik later in de cursus met CCS zal gaan werken! Op de basisschool leer je ook niet meteen breuken.... :wink: (de cursus bevat 40 lessen, ik ben nu bij les 10) Kun je me wel helpen met het juiste antwoord te vinden? Hier zou je me enorm mee helpen! Thanks!
Link naar reactie
We willen je best wel helpen hoor maar doen inderdaad niet je huiswerk. Laat eens wat je zelf al geprobeerd hebt, waar je de oplossing zelf zoekt, en dan kun je gerust verder vragen. Zo zie ik bijvoorbeeld nergens een iframe in je code terwijl je daar wel tegen problemen aanloopt. Heb je trouwens een link of iets dergelijks naar die cursus? Ik ben wel erg benieuwd naar het niveau ervan.
Link naar reactie
[quote:0ca9c40600="vuurtoren"]We willen je best wel helpen hoor maar doen inderdaad niet je huiswerk. Laat eens wat je zelf al geprobeerd hebt, waar je de oplossing zelf zoekt, en dan kun je gerust verder vragen. Zo zie ik bijvoorbeeld nergens een iframe in je code terwijl je daar wel tegen problemen aanloopt. Heb je trouwens een link of iets dergelijks naar die cursus? Ik ben wel erg benieuwd naar het niveau ervan.[/quote:0ca9c40600] Ik volg de cursus via>> NHA, webdesign Ik heb de iframes wel gemaakt, maar heb ze er weer tussenuit gehaald omdat ik ze niet in beeld krijg. <iframe align="center" frameborder="0" src="iframe1_20.htm" width="150"height="50"></iframe> <iframe align="center" frameborder="0" src="iframe3_20.htm" width="150"height="50"></iframe> Waar moet ik deze iframe ergens tussen plaatsen? :lol:
Link naar reactie
[quote:de4959c3d4="Noukje"][quote:de4959c3d4="mikesmikkel"]Ik zal al één ding zeggen: je <body> moet onmiddelijk na de </head> beginnen, en net voor </html> eindigen. De frames enzo moeten er dus tussen staan. De body moet dan ook weg uit de noframes tag[/quote:de4959c3d4] Dankje ik ga het meteen uitproberen :)[/quote:de4959c3d4] Ik heb dus nu dit>>> de iframe heb ik er even onder gezet..... als ze er tussen zet gaat het dus mis....>> <html> <head> <title>CV Pagina</title> </head> <frameset cols="30%,*,30%"> <frame src="frame1_20.htm" name="linkerframe" scrolling="yes" noresize bordercolor="red"> <frame src="frame2_20.htm" name="middenframe" scrolling="yes" noresize bordercolor="red"> <frame src="frame3_20.htm" name="rechterframe" scrolling="yes" noresize bordercolor="red"> </frameset> <noframes><body> Helaas uw browser ondersteunt geen frames </noframes> </body> </html> <iframe align="center" frameborder="0" src="iframe1_20.htm" width="150"height="50"></iframe> <iframe align="center" frameborder="0" src="iframe3_20.htm" width="150"height="50"></iframe>
Link naar reactie
[quote:15efd21dce="Noukje"] Ik volg de cursus via>> NHA, webdesign [/quote:15efd21dce]Niet om je te stangen, maar ik ben bang dat je beter een andere cursus kunt vinden. Als ik [url=http://www.nha.nl/cursus/beroepscursussen/PC-informatica-en-internet/Internet/webpage-designer.aspx#PROGRAMMA]het programma bekijk[/url] richten ze zich echt op verouderde technieken. Ze spreken wel van frames en flash waarvan al meer dan 10 jaar resp. al enkele jaren van geadviseerd wordt ze niet meer te gebruiken terwijl ik bijvoorbeeld niets lees over CSS, dé manier om je website vorm te geven. Je kunt veel beter gebruik maken van online tutorials met daarnaast bijvoorbeeld webinars zoals die van [url=http://www.eduvision.nl/webinars]Eduvision[/url] (deels gratis!). Eduvision geeft ook kwalitatieve opleidingen gebaseerd op recente technieken (en blijft zich continu vernieuwen). Nadeel is dan wel weer dat ze een stuk duurder zijn dan bijvoorbeeld de NHA of soortgelijke thuisstudiebureaus. Lees ook vooral de stickys in dit subforum, daar staan veel links naar informatie die wel up to date is. En toevallig zie ik daar in een post van 5 jaar geleden al dat ze spreken over frames uit de vorige eeuw. Om ons standpunt nog maar eens te benadrukken. ;) Succes!
Link naar reactie
goed.. je hebt 3 frames, met daarin 3 paginas. De linker en de rechter pagina moeten elk een iframe bevatten, met daarin weer een pagina. Wat je nu hebt is de bovenste frameset, met daarin de paginas. Alleen probeer je daar ook je iframes in te zetten. Dat kan niet, die moeten _in_ de paginas staan. Dus: in frame1_20.htm <iframe align="center" frameborder="0" src="paginamettekstlinks.htm" width="150"height="50"></iframe> in frame3_20.htm <iframe align="center" frameborder="0" src="paginamettekstrechts.htm" width="150"height="50"></iframe>
Link naar reactie
[quote:cfdf38e49f="teacher"]goed.. je hebt 3 frames, met daarin 3 paginas. De linker en de rechter pagina moeten elk een iframe bevatten, met daarin weer een pagina. Wat je nu hebt is de bovenste frameset, met daarin de paginas. Alleen probeer je daar ook je iframes in te zetten. Dat kan niet, die moeten _in_ de paginas staan. Dus: in frame1_20.htm <iframe align="center" frameborder="0" src="paginamettekstlinks.htm" width="150"height="50"></iframe> in frame3_20.htm <iframe align="center" frameborder="0" src="paginamettekstrechts.htm" width="150"height="50"></iframe>[/quote:cfdf38e49f] Super bedankt! het is gelukt :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...