Ga naar inhoud

Probleem met dropdownmenu


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met een website, en wil graag een dropdownmenu. Dit is gelukt, alleen elke keer als je over de submenu's hovert verschuift alles daaronder naar beneden. Dit is het programma: .nav ul ul li a:hover { background: #929292; background: linear-gradient(top, #929292 25%, #B6B6B6 67%); background: -moz-linear-gradient(top, #929292 25%, #B6B6B6 67%); background: -webkit-linear-gradient(top, #929292 25%, #B6B6B6 67%); color: #fff; margin-top: 0px; margin-bottom:0px; height: 22px; }
Link naar reactie
Hoi, welkom op Computer!Totaal! :) Een paar tips: - Gebruik de code-knoppen om stukken code te presenteren. Zie het verschil: .nav ul ul li a:hover { margin-top: 0px; margin-bottom:0px; height: 22px; } [code:1:21ca59df95].nav ul ul li a:hover { margin-top: 0px; margin-bottom:0px; height: 22px; }[/code:1:21ca59df95] - Geef een link naar de betreffende site, of laat anders ten minste zowel de relavente HTML (inclusief omliggende delen) en CSS van alle onderdelen die in de HTML staan zien (in code tags). Dat maakt het een stuk gemakkelijker om te zien wat er mis is. Op dit moment is het namelijk koffiedik kijken wat er aan de hand is. Het zou kunnen zijn dat je het met een stukje position eigenschappen kunt oplossen, maar zonder context valt er eigenlijk niets zinnigs over te zeggen. :)
Link naar reactie
[quote:da3d85eafd="GJ0806"]Ik ben bezig met een website, en wil graag een dropdownmenu. Dit is gelukt, alleen elke keer als je over de submenu's hovert verschuift alles daaronder naar beneden.[/quote:da3d85eafd]Dat komt zeer waarschijnlijk doordat je het submenu niet relatief-absoluut gepositioneerd hebt. Dan neemt het ruimte in en schuift alles wat daaronder komt logischerwijs naar beneden. Absoluut gepositioneerde zaken hebben dat effect niet want die worden uit de flow genomen, zoals dat heet. Je moet dus het hoofdmenu relatief positioneren en het submenu absoluut. Dat is relatief-absoluut positioneren. Mocht dit je niets zeggen of wil je kijken hoe je een gegarandeerd cross-browser menu maakt met zo min mogelijk code, dan verwijs ik je naar [url=http://conijnwebdesign.nl/tutorials/how-to-make-a-menu-with-css.php]deze tutorial[/url]. Hij is in het Engels; als je daar moeite mee hebt kan ik je op dit forum helpen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...