Ga naar inhoud

Opdracht uitvoeren in hoofdframe


anoniem

Aanbevolen berichten

Goede morgen, Ik heb mijn website in [b:ceb6e6e95d]frames[/b:ceb6e6e95d] verdeeld (links - hoofd en rechts) In het rechter frame (rechts) heb ik een [b:ceb6e6e95d]button[/b:ceb6e6e95d] geplaatst. Daardoor komt er er een zoekscherm ([b:ceb6e6e95d]zoeken.html[/b:ceb6e6e95d]) Ik wil deze routine uit het menu verwijderen. Probleem: het zoekscherm komt in een [b:ceb6e6e95d]volledig nieuwe pagina[/b:ceb6e6e95d]. Ik wil die html-pagina in het [b:ceb6e6e95d]frame hoofd [/b:ceb6e6e95d]hebben. Hier is de code: <input type=button onClick="parent.location=hoofd" input formaction="window.location.href='zoeken.html" value='Zoeken op de site' name="Zoeken"> Wie helpt mij? Bijvoorbaat dank, Hans Zeelenberg
Link naar reactie
In alle eerlijkheid: je methode is echt enorm fout, waardoor je alleen maar problemen oplost met andere problemen. Dat klinkt misschien lullig -sorry daarvoor-, maar ik weet niet hoe ik me beter moet uitdrukken. Ten eerste: werken met frames is enorm achterhaald. Rond de eeuwwisseling was het nog geaccepteerd, maar toen kwamen we er er snel achter dat er enorm veel nadelen kleven aan frames, terwijl de voordelen (meestal het voorkomen dat je meermaals dezelfde code moet schrijven) ook op veel handiger manier kunnen worden verkregen. Eén van die nadelen merk je nu al; namelijk dat je steeds moet zoeken naar de juiste methode om pagina's in het juiste frame te laten laden. Zie ook [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=186553]onze sticky, specifiek het kopje Frames/iframes [/url]. Ten tweede: je hebt hier een formulier waar mensen een zoekterm kunnen invoeren en dan naar de resultaatpagina moeten worden doorgestuurd. Je probeert dit nu te doen via een javascript oplossing, maar waarom eigenlijk? Normaliter hang je de action aan het form element, waarom probeer je dat met javacript via het inputveld te doen? Beter lijkt mij: [code:1:31859ab6e0] <form method="post" action="zoeken.html"> <input type="text" name="zoekveld" /> <input type="submit" value="Zoeken" /> </form> [/code:1:31859ab6e0] Dan heb je een heel simpel werkend systeem zoals dat op miljoenen websites goed werkt. Eventueel kun je nog een target aan je form element hangen om het in een specifiek frame te openen: [code:1:31859ab6e0]<form method="post" action="zoeken.html" target="hoofd">[/code:1:31859ab6e0] Dat zou voldoende moeten zijn, al blijf ik zeggen: ga je verdiepen in iets recentere technieken om van de frames af te komen.
Link naar reactie
[quote:18a7ff0dcb="snah1703"]Ik ben niet zo goed thuis in html-code en javascript, vandaar.[/quote:18a7ff0dcb]Geen probleem, we zijn hier om elkaar te helpen. :) [quote:18a7ff0dcb="snah1703"]Ik zal op zoek moeten naar een cursus.[/quote:18a7ff0dcb]Niets moet. :) Maar ik zou zeggen: Neem de stickys in dit subforum eens op je gemak door, daar kom je al een heel eind mee. De informatie die je op jullie site wil weergeven is niet zo heel complex, dus hoef je ook geen hele zware cursussen te volgen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...