Ga naar inhoud

Site check


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb een eigen website gemaakt (www.marjaanicoaching.nl) en bij mij op de computer en laptop werkt íe prima, zowel met IE9 als met Firefox. Echter, bij vrienden en familie kom ik soms rare dingen tegen, met name dat de tekst onder en boven in de blauwe achtergrondkleur terecht komt (en dus onleesbaar wordt). De tekst moet in de foto blijven staan (die ik dan ook op "fixed"heb staan). Ook op mijn mobiel gaat het vreemd met de achtergrondkleur. Graag jullie tips en adviezen. En natuurlijk ben ik sowieso nieuwsgierig wat jullie van mijn site vinden. Alvast bedankt, Marjan
Link naar reactie
Hallo MArjaaNi, Verschillende weergave in verschillende browsers kan twee redenen hebben. 1) Men kijkt met een prehistorische browser (b.v. Internet Explorer 6 of ouder) 2) Er zitten fouten in je code Tegen 1 doe je niks. Het is de keuze van de mensen zelf om internet pagina's te gaan met een oud ding en dit zijn de consequenties die ze dan ondervinden. Tegen 2 kun je gelukkig wel wat doen door de boel op fouten te (laten) checken. En ik zie er nog wel wat in je [url=http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.marjaanicoaching.nl%2Findex.html&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&ss=1&group=0&verbose=1&user-agent=W3C_Validator%2F1.3]HTML[/url] en [url=http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css21&warning=0&uri=http%3A%2F%2Fwww.marjaanicoaching.nl%2Findex.html]CSS[/url] Voor wat betreft de HTML zie ik vooral het weglaten van ALT tags bij afbeeldingen, en veel code die je niet "mag" gebruiken. Bovenin je code zeg je met je doctype immers dat je XHTML transitional gaat gebruiken (doctype, eerste regel) en vervolgens kom ik een boel HTML tegen. Bijvoorbeeld <br> (html) ipv <br /> (xhtml) en dingen als <font> en <center> die helemaal niet zijn toegestaan in xhtml. (Men wordt geacht in xhtml die twee dingen in de stylesheet te regelen) Voor wat betreft de CSS heb ik twee opmerkingen. Je maakt een aparte stylesheet voor mobiele weergave, maar die is op een regel na compleet gelijk aan de 'basis' stylesheet. (Waarom dan een aparte stylesheet voor mobiel) En de mediaquery om naar deze mobiele stylesheet te verwijzen werkt niet, dus deze stylesheet wordt nooit gebruikt. Succes ermee. en als je daar vragen bij hebt dan lezen we ze ongetwijfeld weer hier :) Als je nooit fouten hebt opgelost mbv de hierboven gebruikte W3C tools dan is het in het begin wat abstract en overweldigend. Maar de truuc zit 'm in zorgvuldig en logisch lezen. (Vaak los je met een probleem, al vier problemen in het resultaat op, omdat de ene fout voort komt uit de andere)
Link naar reactie
Bij mij blijven alle letters mooi leesbaar, ik heb Google Chrome als zoekmachine op een W-7 machine. Het enige wat ik een heel klein beetje storend vind is dat de pagina's Welkom en Coach geen scrollbalk hebben waardoor het beeld iets opzij springt als je ze aan klikt. Als je naast deze pagina's ook een scrollbalk zet staan alle pagina's mooi recht onder elkaar. Verder mooie rustige goed leesbare site
Link naar reactie
[quote:37bdfac869]Het enige wat ik een heel klein beetje storend vind is dat de pagina's Welkom en Coach geen scrollbalk hebben waardoor het beeld iets opzij springt als je ze aan klikt.[/quote:37bdfac869] (alt+q) Dit vind ik zelf ook storend, maar weet niet hoe ik het moet oplossen. Dit ligt volgens mij ook aan de schermgrootte: als het scherm kleiner is, heb je vanzelf een scrollbalk bij deze pagina's. Maar als iemand een tip heeft over hoe ik het moet oplossen, dan houd ik me aanbevolen. Inmiddels heb ik het probleem opgelost met de blauwe achtergrondkleur. Ik heb het formaat van de foto aangepast en nu lijkt het erop dat overal de tekst goed op de achtergrondfoto past. [/quote]Bovenin je code zeg je met je doctype immers dat je XHTML transitional gaat gebruiken (doctype, eerste regel) en vervolgens kom ik een boel HTML tegen. [/quote] (alt+q) Goed dat je het zegt. Ik heb zelf jaren geleden een HTML-cursus gedaan, maar nu een template van internet gehaald met, zoals blijkt, xhtml. Daar heb ik veranderingen in aangebracht met de bij mij bekende html. Daar moet ik me nog eens in verdiepen dus. Heel erg bedankt voor de tips. Als ik nog weer vragen heb, weet ik jullie te vinden :wink: Groet, Marjan
Link naar reactie
Als ik nog iets mag roepen... Je [url=http://bit.ly/UGNVjE]title-tags zijn niet erg spannend[/url]. Je hebt nog geluk dat Google wel snapt hoe elke pagina heet maar ik zou niet iedere pagina van je site dezelfde naam geven binnen <title></title> En het plaatje van de coach is onnodig groot en kun je 100x92 maken dat laad nogal wat sneller.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...