Ga naar inhoud

Joomla gebruiken voor bestaande website


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik overweeg om wellicht over te stappen op een systeem als Joomla om onze website mee te maken. Is het mogelijk om de "joomla site" op een andere server (of lokaal) helemaal op te zetten en dan als het klaar is pas te uploaden? Dit ivm een bestaande site die ik helemaal wil behouden totdat de nieuwe gereed is. Had dan bedacht om de (product)pagina's dezelfde url's te geven ivm de zoekmachine indexatie. (volgens mij is dit wel mogelijk) [i:b440d9cabb]redenen voor een switch zijn betere intergratie met social media, overzichtelijker, beter geoptimaliseerd voor zoekmachines(?) en sneller in onderhoud of het toevoegen van informatie en het dynamisch plaatsen hiervan (ik gebruike veel tables voor opmaak).[/i:b440d9cabb]
Link naar reactie
[quote:cfb01895ca="mikezwet"]Ik overweeg om wellicht over te stappen op een systeem als Joomla om onze website mee te maken. Is het mogelijk om de "joomla site" op een andere server (of lokaal) helemaal op te zetten en dan als het klaar is pas te uploaden? Dit ivm een bestaande site die ik helemaal wil behouden totdat de nieuwe gereed is. Had dan bedacht om de (product)pagina's dezelfde url's te geven ivm de zoekmachine indexatie. (volgens mij is dit wel mogelijk) [i:cfb01895ca]redenen voor een switch zijn betere intergratie met social media, overzichtelijker, beter geoptimaliseerd voor zoekmachines(?) en sneller in onderhoud of het toevoegen van informatie en het dynamisch plaatsen hiervan (ik gebruike veel tables voor opmaak).[/i:cfb01895ca][/quote:cfb01895ca] Heb je al definitief besloten gebruik te maken van Joomla? Er zijn namelijk ook redelijk wat andere open-source oplossingen voor het maken van een website (zoals b.v. WordPress) Te downloaden via: http://nl.wordpress.org/ Voordeel van WordPress ten opzichte van Joomla is dat de uitbreidingsmogelijkheden voor het verder doorontwikkelen van je website verder gaan (meer plugins en modules beschikbaar) Begrijp me niet verkeerd, Joomla is een uitstekende oplossing voor het bouwen van je website, maar allicht dat WordPress op langere termijn beter in je behoeftes kan voorzien. Succes iig!;)
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Wordpress geeft je vanuit het administratieve deel overigens volledige controle over de opmaak van je URL's. Als je een beginner bent met het werken met een CMS zou ik Joomla nog even aan de kant laten liggen. In mijn ogen is het Joomla team iets doorgeslagen met alle opties. Je ziet door de bomen bijna het bos niet meer. Overigens is er over Wordpress meer kwalitatief goede informatie te vinden en worden de extensies (plug-ins) doorgaans beter onderhouden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...