Ga naar inhoud

Internet Explorer laat geen tekst in lagen zien


anoniem

Aanbevolen berichten

Voor de site www.adijo.nl en dan het wellness gedeelte gebruik ik lagen. Een achtergrond met gras met hierop tekst. Alle browsers m.u.v. IE laat de tekst wel zien. IE dus niet! Hoe kan ik dat verhelpen. kijk bij stoelmassage (waar ik de lagen heb uitgezet: nu witte achtergrond) en bij Shiatsu . hier valt de tekst dus weg ! Wie helpt me ? Ronald
Link naar reactie
Sorry, maar je HTML code zit boordenvol fouten. Daarmee is het praktisch onmogelijk om een enkel probleem te 'isoleren'. Het is een beetje hetzelfde als wanneer je zegt: 'Eén stopcontact in mijn huis krijgt maar geen stroom, wil je daar even naar kijken?' iemand opent je meterkast en ziet daar twintig draden los hangen en er zitten er een aantal verkeerd aangesloten. Welk van die dertig problemen is er nu de oorzaak van dat dat stopcontact het niet doet? Ik stel voor om je HTML code eerst foutloos te maken (Er zijn er zat op het forum die je daar bij willen helpen) en als het probleem zich dan nog voordoet is het veel gemakkelijker op te sporen. Hier kun je b.v. zien dat er op http://www.adijo.nl/wellness/sm.html 12 fouten en 3 waarschuwingen gevonden zijn: http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.adijo.nl%2Fwellness%2Fsm.html Als ik daar eens goed naar kijk zie ik b.v.: Geen doctype gedefinieerd Er staan twee body (begin)tags in Element <blink> is niet toegestaan Er wordt onderaan een <div> gesloten op een plek waar dat niet mag Verder zie ik deprecated (verouderde) HTML code. Veel fouten en waarschuwingen zijn vaak het gevolg van andere fouten en waarschuwingen. Als je er eentje oplost, zie je vaak dat je twee of drie foutmeldingen minder hebt.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Mocht dat nog geen oplossing bieden, dan kun je altijd nog terugvallen op de -- nieuwste en valide -- methode om CSS specifiek te richten op IE, de zogeheten html tag conditional class method. Dat gaat als volgt. Vervang de html tag door: [code:1:03a9700bf8] <!--[if IE 6]> <html class="ie6 lte9 lte8 lte7"> <![endif]--> <!--[if IE 7]> <html class="ie7 lte9 lte8 lte7"> <![endif]--> <!--[if IE 8]> <html class="ie8 lte9 lte8"> <![endif]--> <!--[if IE 9]> <html class="ie9 lte9"> <![endif]--> <!--[if !(IE)]><!--> <html> <!--<![endif]--> [/code:1:03a9700bf8] Vervolgens kun je door in je CSS klassen op te nemen IE-versies specifiek benaderen.
Link naar reactie
[quote:5583db284e="Gooly"]Overigens zijn [url=http://www.quirksmode.org/css/condcom.htmll]conditional comments[/url] helemaal niet zo nieuw [/quote:5583db284e] Klopt, maar in deze toepassingsvorm zie je ze nog maar heel weinig. Ik kom ze in broncodes zo goed als nooit tegen. [quote:5583db284e="Gooly"]en bovendien moet je foutieve code herstellen en niet 'oplappen' Dan blijf je tegen problemen aanlopen en een brakke website houden.[/quote:5583db284e] Klopt ook, maar ik schreef al: "Mocht dat nog geen oplossing bieden", waarmee ik doelde op wat jij al schreef over valide code.
Link naar reactie
[quote:7168e02670="Ger"]Het is toch echt een heel bekende techniek hoor. Boilerplate biedt het zelfs standaard aan. ;)[/quote:7168e02670] OK, maar dat maakt nog niet dat het een bekende techniek is. Laat staan een echt heel bekende techniek. Anders was de OP er zelf wel op gekomen of hadden andere mensen hem meteen wel genoemd, niet? Men heeft tijd genoeg gehad in deze draad. Verder staat er een fout in het Boilerplate-file, want hun methode laat het laatste comment er als volgt uit zien: [code:1:7168e02670]<!--[if (gt IE 9)|!(IE)]><!--> <html> <!--<![endif]-->[/code:1:7168e02670] Maar IE10 ondersteunt geen conditional comments meer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...