Ga naar inhoud

Virus in bestand Windows 7 loader.exe wat te doen?


Sjoerdwubs

Aanbevolen berichten

Zojuist is de laptop van mijn opa en oma er weer mee gestopt. Deze week heb ik de hele hardeschijf gewist en een nieuwe Windows 7 erop gezet dit ging goed tot de ik de avg virusscanner erop zette. Die gaf een trojan virus aan in het bestand Windows 7 loader.exe. Weet iemand hoe dit te verwijderen is? Als je hem verwijderd via de virusscanner is Windows weer ontregeld en start hij niet meer op. Weet iemand een oplossing zoals : nieuwe hardeschijf etc?
Link naar reactie
Start de pc op in de 'veilig modus" . Ga op een van de volgende manieren te werk: Als er slechts één besturingssysteem op de computer is geïnstalleerd, hou je F8 ingedrukt terwijl de computer opnieuw opstart. Je moet op de toets F8 drukken VOORDAT het Windows-logo wordt weergegeven. Als het Windows-logo al is verschenen, moet je wachten totdat de aanmeldingsprompt van Windows verschijnt, ofwel tot de computer volledig is opgestart, en vervolgens de computer uitschakelen en opnieuw starten en het vervolgens opnieuw proberen. . In de "veilige modus" werken de meeste virussen niet, en zou je loader.exe via het configuratiescherm wel kunnen verwijderen. Omdat dan geen opstartprogramma's zoals loader.exe worden uitgevoerd ofwel meedraait, alleen de stuurprogramma's die nodig zijn om Windows op te starten. Je kan een opstartprogramma dat continu mee draait op de pc niet verwijderen, maar wel, wanneer dat opstartprogramma is uitgeschakeld. . Wanneer loader.exe is verwijderd, sluit je de pc gewoon af, en start je de pc weer op, op de gewone standaard manier...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...