Ga naar inhoud

footer :s


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag helemaal onderaan mijn site een footer div om het menu netjes af te sluiten. Alle divs zijn absoluut gepositioneerd, de URL: www.roenskeep.com. De betreffende div staat nog niet online, eerst moet het werken (als dat kan). #footer { position:absolute; bottom:0px; } Dit werkt in ieder geval niet, hij komt dat onderaan het scherm te staan -> als de pagina langer is dan 1 schermhoogte komt het halverwege te staan. position:fixed is ook niet wat ik bedoel, op die manier komt het als een soort frame, terwijl ik het gewoon onderaan de pagina wil. Is er een manier? [/code]
Link naar reactie
een mogelijkheid is om; Die footer div in je content div te nesten. Positie relative geven en bottom op 0% zetten. [code:1:5e8cc6695b]div#footer { padding-top: 5px; padding-bottom: 0px; border-top-width: thin; border-top-style: solid; border-top-color: #003366; position: relative; bottom: 0%; {[/code:1:5e8cc6695b] [edit] Absolute zou ook kunnen maar door relative kun je hem centreren over de div content [/edit]
Link naar reactie
Hmm ja dan zal ik wel verkeerd hebben gekeken. Jammer dat je bij die demo niet de mogelijkheid hebt om een lange tekst in het middenstuk te laden zodat je kan zien of/hoe het werkt... edit: jammer dat dit voorbeeld met relatief gepositioneerde divs werkt en ik, zoals ik ook heb gezegd, met absoluut gepositioneerde divs... Of werkt het soms ook met position:absolute :roll:
Link naar reactie
Waarom is het jammer dat dit met relatief gepositioneerde divs werkt? Het werkt toch? Ik denk trouwens niet dat je dit voor elkaar krijgt met absoluut gepositioneerde divs... Om te zien of die demo werkt zoals jij wilt: sla de xhtml template en de stylesheet op ergens op je eigen computer, gooi 'm vol met tekst en kijken maar!
Link naar reactie
Dat is jammer omdat het in mijn geval dus niet werkt, zoals ik ondertussen al een paar keer heb gezegd werk ik met [b:ae7336e58d]absoluut gepositioneerde[/b:ae7336e58d] divs. Het werkt dus niet op mijn site, dat is er jammer aan :roll: Is er misschien een manier om het met DHTML te doen? Dat je bijvoorbeeld als toppositie van de footerdiv de bottompositie van de contentdiv opgeeft. Iets als document.all('footer').style.top = document.all('content').style.bottom (ja ik weet dat dit niet werkt). Hoe krijg je in javascript de (bottom)positie van een div? Ik heb al even gezocht maar kon niets vinden...
Link naar reactie
Met javascript kan natuurlijk ook maar dat is eigenlijk onnodig. DHTML is een oplossing voor [b:e2abaf5b64]D[/b:e2abaf5b64]ynamisch plaatsen van je footer, meestal door gebruikers acties en derhalve ook wat over de top. De oplossing van :ben: is een hele mooie maar dan moet je dus alles even omgooien naar relatieve positionering. Ik ga er vanuit dat mijn oplossing dus niet gewerkt heeft...
Link naar reactie
[quote:8192e3acb0="padvinder95"]Dat is jammer omdat het in mijn geval dus niet werkt, zoals ik ondertussen al een paar keer heb gezegd werk ik met [b:8192e3acb0]absoluut gepositioneerde[/b:8192e3acb0] divs. Het werkt dus niet op mijn site, dat is er jammer aan :roll: Is er misschien een manier om het met DHTML te doen? Dat je bijvoorbeeld als toppositie van de footerdiv de bottompositie van de contentdiv opgeeft. Iets als document.all('footer').style.top = document.all('content').style.bottom (ja ik weet dat dit niet werkt). Hoe krijg je in javascript de (bottom)positie van een div? Ik heb al even gezocht maar kon niets vinden...[/quote:8192e3acb0] Kan wel, maar is niet handig. Het is niet slim van je geweest om je pagina op te bouwen uit allemaal absoluut gepositioneerde div elementen. Dat is gewoon vragen om problemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...