Ga naar inhoud

[HTML] Met mailto: een html mail met plaatjes opstellen?


Aanbevolen berichten

Hallo mensen! Ik wil graag met <a href="mailto:..."> een html mail opstellen. Het gaat om het volgende. Het moet een mailinglist worden met wat uit databases gegenereerde inhoud. Maar nu wil de beheerder ook nog wat tekst kunnen toevoegen/wijzigen. Daarom dacht ik aan deze oplossing. Ik zou een hele editor mbv php kunnen maken, maar mbv mailto: lijkt me een stuk eenvoudiger! Ik ga ervan uit dat je daarmee gewoon een html mee kan opstellen. (is dit juist??) Maar dan wil ik graag in die mail ook een aantal plaatjes gebruiken. Daarvoor kan ik natuurlijk links gebruiken naar plaatjes op het internet, maar in veel mailprogramma's als outlook wordt dit tegenwoordig geblokkeerd! Daarom wil ik graag de plaatjes als attachment met de mail meegeven. Maar hoe verwijs ik in de mail dan naar de plaatjes???? Thanks! Jasper edit: Ik dacht eigenlijk dat een html mail opstellen met mailto wel als volgt kon: <a href="mailto:ikke@daar.nl?body=<html><body><b>Mijn eerste HTML mail!!!</b></body></html>">versturen</a>. Maar dit lijkt niet echt te werken.... Hoe moet dit dan?? kan het überhaupt?
Link naar reactie
[quote:00fa8e69cd="jasperlevink"]Er is maar een gebruiker... Dat is dus geen probleem![/quote:00fa8e69cd]Jawel, dat is nog steeds een probleem als je via mailto: het mailtype niet kan instellen. Ik doelde dus meer op het aansturen van de client ipv de hoeveelheid clients. [quote:00fa8e69cd="jasperlevink"]Maar hoe herkent een mail-prog of ie te maken heeft met een html mail??[/quote:00fa8e69cd]Dat staat in de mailheaders. [quote:00fa8e69cd="jasperlevink"]En een html mail met plaatjes kan toch zo'n beetje door iedere browser geopend worden??? Hoe zijn die mails dan opgebouwd?[/quote:00fa8e69cd]Wat heeft een mailclient met een browser te maken?
Link naar reactie
bedoel je dit? [code:1:7e45880261]mailto:verkoop@informatique.nl?subject=Ik heb een vraag over 350390 - Antec Side Panel Antec Midi tower P160, Window&body=Beste afdeling verkoop,%0D%0A%0D%0AOver artikel 350390 Antec Side Panel Antec Midi tower P160, Window heb ik de onderstaande vraag:%0D%0A[/code:1:7e45880261](heb ik van de informatique site afgeplukt en zo maar een artikel genomen)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...