Ga naar inhoud

help me met frames (a.u.b)


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik beheer een site (www.ya126.nl) die uit 3 frames bestaat . bovenin het scherm een frame met een banner links in het scherm een frame met de navigatie In het midden de inhoud van de site vrij standaard dus. Schermresoluties worden steeds hoger, en het beeld wordt er dan niet mooier op, dus wil ik wat aanpassen, maar het lukt me niet. Wat ik graag zou willen is dat bovenste bannerframe opsplitsen in 2 delen en dat linker navigatieframe ook. Wie kan me helpen met de juiste HTML code daarvoor. Mijn dank zou ENORM zijn daarvoor P.S. een gelukkig nieuwjaar . . . . . .Richard
Link naar reactie
Het bovenste frame wil ik naast elkaar splitsen zodat in het linker (grootste) deel de afbeelding komt en in het rechter deel stel ik gewoon de juiste achtergrondkleur in. Voor het linkerframe (navigatie) idem maar dan wel onder elkaar. In het grootste/bovenste deel komt de navigatiebalk en in het onderste weer de achtergrondkleur. De 2 kleine delen met acvhtergrondkleur dienen ervoor om te voorkomen dat de afbeelding zich gaat herhalen bij grotere schermresoluties.
Link naar reactie
zoiets? *FRAMESET ROWS="50%, 50%" BORDER="0"> <FRAMESET COLS="35%, 65%"> <FRAME SRC="linksboven.html" NAME="Frame3"> <FRAME SRC="rechtsboven.html" NAME="Frame2"> </FRAMESET> <FRAMESET COLS="35%, 65%"> <FRAMESET ROWS="50%, 50%"> <FRAME SRC="linkmenuboven.html" NAME="Frame7"> <FRAME SRC="linksmenuonder.html" NAME="Frame5"> </FRAMESET> <FRAME SRC="tekst.html" NAME="Frame1"> </FRAMESET> </FRAMESET*
Link naar reactie
Als het alleen te doen is om je achtergrondafbeelding niet te laten herhalen kun je toekomen met een CSS scriptje in je html file die dat voorkomt. Ik ben net begonnen met mezelf CSS aan te leren maar ik dacht dat hetvolgende scriptje precies doet wat je wilt. [i:fac2b4fea8]<STYLE TYPE="text/css"> <!-- BODY { BACKGROUND: #386e38; BACKGROUND-ATTACHMENT: fixed; BACKGROUND-IMAGE: url(banner_bestanden/banner.gif); background-repeat: no-repeat } --> </STYLE> <BODY> ..... [/i:fac2b4fea8] misschien dat je er iets aan hebt of dat er een CSS wizzard op dit forum een betere oplossing voor heeft .. Grts Wim ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...