Ga naar inhoud

FireFox en scrollbar aanpassingen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo ... Ik heb op mijn site de kleuren van de scrollbars aangepast, dat werkt perfect in IE, maar FireFox pakt het niet op. De kode die ik gebruikt heb is: BODY { SCROLLBAR-FACE-COLOR: #A5CBF7; SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: white; SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: green; SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: blue; SCROLLBAR-ARROW-COLOR: black; SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #F7F7FF; SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: black } Is dit gebruikelijk bij FireFox of kan ik er iets aan veranderen zodat ook FireFox kleur bekend ? Gtrs . Wim ...
Link naar reactie
[quote:732bbe8cc0="Nemesi$"]dat het niet werkt in firefox komt doordat het niet W3C gevalideerd is en daar houdt Mozilla zich heel streng aan - in tegenstelling tot Internet Explorer.[/quote:732bbe8cc0][color=grey:732bbe8cc0]Omdat tochal meer dan de helft van de berichten in deze topic offtopic zijn en de vraag in deze topic al honderdduizendkeer gesteld is, wil ik hier nog wel even wat op zeggen. (M.a.w: in before the flamewar!)[/color:732bbe8cc0] Niet helemaal waar. Dat een browser extra functies toevoegt aan css, wilt nog niet meteen zeggen dat deze de standaarden niet aanhouden. Het is een toevoeging, en iig wordt dit wel getolereerd door de standaard (alles wat je niet kent, overslaan). Dat het gedaan wordt en wat je daarvan kan vinden, is een tweede. Persoonlijk vind ik het niet erg, houdt de bal een beetje aan het rollen. Ligt meer aan hoe deze extra functionaliteit aan wordt geboden, of gewoon je strot in worden gedrukt of ook uit kan schakelen bijvoorbeeld. En mozilla heeft ook zo zijn eigen CSS properties, denk maar eens aan -moz-outline. Zij zijn nu ook niet meer "W3C gevalideerd"!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...