Ga naar inhoud

[Javascript] Uitklapmechanisme


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Nemesi! Wat je wilt is aan een link een actie koppelen die een bepaalde tekst weergeeft. Ik heb dit laatst nog gebruikt, op een site die overigens nog niet officieel is: [url]http://www.razenberg.nl/dev/columns.php?column_no=28[/url]. Als het goed is staan daar onderin de titels van twee reacties. Als je daarop klikt worden deze zichtbaar. Ik heb geen tijd om je een uitgebreide beschrijving te geven, maar het principe moet volgens mij makkelijk uit de code te halen zijn. Ik hoor het wel als je er niet uit komt! Grtz. Jasper
Link naar reactie
Wat je moet doen is het volgende: je maakt divje die normaal niet zichtbaar is: <div style="display:none;" id="tekst1">Tekst die in eerste instantie onzichtbaar is</div> Aan een link ga je nu een javascript functie koppelen die deze div weer gaat geven: <a href="javascript:weergeven()">weergeven!!<?a> En de functie: <script> function weergeven (){ document.getElementById('tekst1').style.display="block"; } </script> als t goed is werkt dit.. Heb t snel ff opgeschreven en verder niet getest! Groeten! Jasper
Link naar reactie
ok het is gelukt. Ik heb wel ff dit in de head gebruikt ipv dat wat jij gaf. Nu kan hij namelijk ook weer weggeklikt worden: [code:1:daab82b65a]<script language="javascript"> function weergeven () { if(document.getElementById('tekst1').style.display=="block") { document.getElementById('tekst1').style.display="none"; expanded[n]=0; } else { document.getElementById('tekst1').style.display="block"; expanded[n]=1; } } </script>[/code:1:daab82b65a] Bedankt voor je hulp!
Link naar reactie
hmm ja ik ben er dus achtergekomen waar dat [code:1:4c69656e7f]var expanded = new Array(100); for(i=0; i<100; i++) expanded[i]=0;[/code:1:4c69656e7f] voor diende. Ik heb dus ook meerdere van die uitklapmechanismes achter elkaar. Heb het script nu zo gemaakt: [code:1:4c69656e7f] <script language="javascript"> var expanded = new Array(100); for(i=0; i<100; i++) expanded[i]=0; function weergeven (n) { if(document.getElementById('tekst'+n).style.display=="block") { document.getElementById('tekst'+n).style.display="none"; expanded[n]=0; } else { document.getElementById('tekst'+n).style.display="block"; expanded[n]=1; } } </script> [/code:1:4c69656e7f] Maar nu werkt het dus niet meer. Heb de eerste uitklap tekst1 en de tweede tekst2 genoemd dus het zou toch moeten werken? En ja ik heb er ook [code:1:4c69656e7f]href="javascript:weergeven(n)"[/code:1:4c69656e7f] van gemaakt. Ok laat maar zitten, het moest javascript:weergeven(1) en javascript:weergeven(2) zijn. Werkt perfect nu! :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...