Ga naar inhoud

Website maken


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil een site gaan maken en daarop al mijn demo's zetten + een beetje info eromheen. Ik zat zelf een beetje te denken aan dit soort voorbeelden: http://www.sonic-esports.com/news.php http://205.209.176.170/~spook/echo7/main.htm Ik heb zelf wel een beetje met dreamweaver & photoschop gewerkt. Maar ik hoor dat je wel mooie sites kan maken met phpnuke door templates te downloaden. Ik heb er niet zoveel verstand van maar ben berijd het een en ander ervoor door te nemen. Iemand ideeën wat ik het beste kan doen om een leuke site te krijgen?
Link naar reactie
[quote:3efe5cbb13="BelgiumBoy_007"]Als je eenmaal een onderwerp hebt voor je site kan je beginnen: 1) een layout bedenken voor je site 2) deze realiseren (met kladblok, dreamweaver, frontpage, ... noem maar op) 3) de site uploaden, publiceren 4) de site onderhouden Wat ik net zei is logisch, ik vind het (persoonlijk) een nutteloze vraag.[/quote:3efe5cbb13] jaaar ik heb gehoord dat je ook van die standaards hebt die je kan aanpassen en die er nog vrij redelijk uitzien.
Link naar reactie
[quote:98ab725017="Bill Gates"][quote:98ab725017="M@XXER"]Iemand een paar goede sites met templates?[/quote:98ab725017]Zoek even bij Google, zelf een _beetje_ inzet tonen is hier wel gewenst.[/quote:98ab725017] Ja snap ik. Maar ik ben nu al 2 uur aan het zoeken, en vind eigenlijk vrij weinig leuke dingen. Misschien iemand die dit leest en meteen denk die site moet hebben, dan ben ik toch meteen klaar.
Link naar reactie
Dat is wel erg kort door de bocht........ :o Persoonlijk hou niet zo van templates, ook al zijn ze nog zo mooi. Ik zie liever een minder mooie site die "home-made" is, dan zo'n voorgekookt sjabloon. Templates zijn voor de massa. Een website die je zelf maakt is uniek. Als je templates zoekt, die zijn er te kust en te keur. Je vindt er vast wel een. Ergens. En als je voorgekookte website klaar is, begint het te knagen. Het wordt namelijk nooit jouw site. En daar zit nou net het verschil.
Link naar reactie
[quote:20e16de07f="Mrs.Birdlover"]Dat is wel erg kort door de bocht........ :o Persoonlijk hou niet zo van templates, ook al zijn ze nog zo mooi. Ik zie liever een minder mooie site die "home-made" is, dan zo'n voorgekookt sjabloon. Templates zijn voor de massa. Een website die je zelf maakt is uniek. Als je templates zoekt, die zijn er te kust en te keur. Je vindt er vast wel een. Ergens. En als je voorgekookte website klaar is, begint het te knagen. Het wordt namelijk nooit jouw site. En daar zit nou net het verschil.[/quote:20e16de07f] *snik* wat een mooie woorden *snik*
Link naar reactie
De hele topic lijkt te wijzen in de richting van kunnen kiezen uit een rijkelijk aanbod van standaardlayouts. Daar is niets ergs aan. Ze zijn er niet voor niets. Maar demo'tjes aanbieden met een beetje info eromheen kan je al maken met Word (opslaan als html).. Webpagina-sjablonen zullen zelfs daarvoor te vinden zijn. Wat ik wil zeggen: Onderzoek eerst wat je wil qua functionaliteit. Zélf. Veel website bouwers vergeten dat. En veel websites zijn dan ook 1 grote ellende in mijn ogen. In mijn ogen echt een belangerijke tip. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes.
Link naar reactie
Beter goed gejat, dan slecht bedacht....is een discutabele in mijn ogen...geldt dus ook voor templates, maar dat is echt voor de luie mensen onder ons. Kijk eens naar sites die je top vindt of die een prijs hebben gewonnen... Als je dan toch nog zelf gaat ontwerpen....doe het dan eerst in een tekenprogramma zoals photoshop voordat je 20 keer je HTML moet wijzigen, maar belangrijker, denk eerst goed na over wat en wie je wilt bereiken met je website. Stem het ontwerp op je doelgroep af...etc etc. Eigenlijk logisch, maar veel mensen vergeten dit. Scheelt je ook een hoop tijd. Onder het genot van een biertje werkt dit het best... Eerst denken, dan doen!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...