Ga naar inhoud

Nieuwe layout, Graag sitecheck


anoniem

Aanbevolen berichten

Leuke sig heb je Harry! :D Heb snel even gekeken, en het ziet er stukken beter uit! Alleen weet ik niet of ik het hele linker menu wel in beeld krijg, aan de onderkant van mijn browser zie ik nog net "mijn gegevens" staan. (Eventueel kun je het lettertype in het menu iets verkleinen). Zal morgen even goed kijken, want het is nu al laat.
Link naar reactie
Inderdaad een leuk sig! :D Ook ik doe dit nog snel, met zo naar school: De site is een stuk overzichtelijker geworden. Vergelijkend met je vorige ziet hij er ook veel profesioneler uit!. Bij het menu moet je 1 kleur gebruiken, niet blauw en wit. Verder zou ikzelf dat MM Dreamweaver logo niet plaatsen, mensen houden niet van 'reclame'. Ook zit er nog geen struktuur bij de stamboom; je weet wat onder 1 en 2 valt en het zijn gewoon lappen tekst. Misschien heb je een wapen? Plaats dat!
Link naar reactie
Beter dan de vorige keer. -In rechts201.htm staat: "En over mijn intersses..." Taalfoutje: Interesses -In 'rzij.htm' staat: <a href="gegevens.htm" title="--Mijn gegevens--" target="mainFrame">--Gevens--<br></a> Met Gevens bedoel je vast (mijn) Gegevens. -In 'links201.htm' staat: <a href="fotoletdijk.htm" target="mainFrame">Foto`s fiets pad</a>. Fietspad maar aan elkaar schrijven -In 'meestersrapport' staat: <P>[b:cfe0a493d7]I[/b:cfe0a493d7]<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333399 size=2>n het begin.....etc, etc. De [b:cfe0a493d7]I[/b:cfe0a493d7] is zwart, want hij staat niet na de <font> of is dat de bedoeling?! Tot slot heb je veel verschillende lettertypes en lettergroottes gebruikt . Ik zou alles hetzelfde houden en alle pagina's nog even nalopen. Iets teveel verschillen om ze hier op te noemen. CB
Link naar reactie
Het is idd een verbetering. Nog wat tips: [list:10b84cb449]- Mooie panorama, maar misschien iets te groot voor lage resoluties. Ook zou je hier wat meer mee kunnen doen, bv de titel erin verwerken. - Het menu: de witte vlakken achter de links -- ziet er niet zo goed uit. Centreer liever ook niet. Gebruik voor de kopjes [i:10b84cb449]Enutamil[/i:10b84cb449], [i:10b84cb449]Historie[/i:10b84cb449] etc bijvoorbeeld een andere kleur om het wat meer te scheiden en op te laten vallen. Hou er rekening mee dat het menu niet compleet te zien is bij lage resoluties! - De groen/rode cursor is overbodig. - 'Hier kunt u Enumatil vinden' -- na lang zoeken? ;) Markeer het even ofzo. - Let nog even op lettertypes, ik zie bv TNR bij [i:10b84cb449]Foto's fietspad[/i:10b84cb449] en in je rechterkolom. - [i:10b84cb449]Foto's van Enumatil[/i:10b84cb449]: 'U kunt het scherm vergroten door op F11 te drukken. Dit is ook overbodige informatie, de foto's kunnen nog een stuk omhoog op de pagina. - Het 'Top Go!'-dingetje is irritant bij stamboom. - Zet de tekst bij [i:10b84cb449]Groninger volkslied[/i:10b84cb449] bovenaan, eventuele plaatjes (waarvan één het niet doet) ernaast oid en wat kleiner. - Geef uitleg bij de [i:10b84cb449]Vanalles[/i:10b84cb449]-onderdelen. - En nog iets algemeens: iets meer kleur gebruiken.[/list:u:10b84cb449]
Link naar reactie
Kijk eens aan. :) Soms helpt het wel, 'de harde aanpak'. ;) Ziet er al veel beter uit zeg, wat een verbetering! Maar je bent er nog lang niet, dit is een goed begin. Wat ik iig nog zou doen is het contentgedeelte op de index wat meer vullen, die is erg saai met teveel witruimte. En ik zou die cursor weer gewoon op standaard zetten.
Link naar reactie
Kan idd gebeuren met hogere resoluties -- Harry, test dus ook op verschillende resoluties ;) Ik heb nog wel wat dingen te noemen. De leeftijd-uitrekener en geboortedag-bekijker zijn misschien wel leuk, maar passen helemaal niet bij de site, zinloos -- ik zou ze weghalen voor een wat professioneler karakter. In de rechter navigatie-balk, als ik op [i:686a78ed50]Op of aanmerkingen[/i:686a78ed50] klik (vergeet het streepje niet na [i:686a78ed50]op[/i:686a78ed50]), opent gelijk Outlook. Dit is iets waar ik zelf een hekel aan heb, maak gewoon even een aparte pagina zodat men daar kan besluiten zijn/haar email-programma te openen. De bezoekersteller zou ik hier ook niet neerzetten, niet super interessant voor je bezoekers en het openen van een nieuw venster met alleen een link ernaar toe is ook niet echt mooi. 'Website beoordeling', de tekst op deze pagina is vaag en laat dit niet in een nieuw venster openen... Zo weer wat tips... now back to college ;)
Link naar reactie
  • 1 maand later...
In mijn browser (Safari op de Mac) zie ik aan de onderzijde op de indexpagina een horizontale scrollbalk. Die mag er wel uit denk ik, want deze heeft geen functie. Waarschijnlijk is het een kwestie van je frameset breder maken, of je "scrollbars" op "auto" of "no" zetten. Verder zou ik de icoontjes voor de diverse browsers een transparante achtergrond geven, dan vallen ze wat beter in het blauw. & De muziek... Ik krijg linksonder in beeld een QuickTime menuutje. Persoonlijk vind ik muziek onder een internetsite het irritantste wat je kunt doen, zeker als er niet de mogelijkheid is om het uit te zetten & het midi's betreffen (Midi is zó 1980... 8)). Ik zou het er uit halen of een apart link naar het audiobestand maken, dan hebben gebruikers de keuze om het wel of niet te luisteren. Je maakt op een pagina ook nog melding van de F11 toets om het browservenster te vergroten. Bij mijn weten is dat een optie die alleen werkt in Internet Explorer, dus een hoop andere bezoekers van je site zullen er weinig aan hebben. Ik denk ook niet dat die pagina's middels een venstervergroting bekeken hoeven te worden. Verder kun je eigenlijk niet verwachten dat mensen op F11 gaan drukken om een site beter te bekijken.
Link naar reactie
Ja, ik zie ook scrolllbars in IE, in Firefox ook. Alleen is daar de horizontale scrollbalk onder het linkermenu niet te zien. De scrollbalken vind ik eigenlijk een beetje jammer. Helemaal omdat er ook in de breedte gescrolled moet worden bij sommige pagina's. Verder is niet overal het lettertype consequent toegepast in de tekst. Bij "molens" zie ik Times New Roman ipv Verdana. Ook zie ik verschil in de blauwtint van de achtergrond bij pagina gedichten, maar misschien heb je hier bewust voor gekozen. Erg grappig gevonden vind ik het "vinkje" voor de letter V bij je naam. Schaduw erbij is leuk, maar dan zou ik bij Enumatil ook dezelfde lichte schaduw onder de letters gebruiken. Maar eh....wat een enorm verschil met je eerste lay-out! Ik vind het goed gedaan hoor! Enne....in de kersttijd mag het van mij gerust een beetje sneeuwen op een homepage.... :wink: Succes Harry!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...