Ga naar inhoud

Muziek luisteren ZONDER te laten downloaden


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Voor mijn drumbandvereniging, moeten er een aantal liedjes van de band op onze site gezet worden. Omdat deze muziek niet gedownload naar iemands eigen pc mag worden, maar toch beluisterd kan moeten worden... zit ik met een lastige vraag. Zelf heb ik nog geen goed antwoord kunnen terugvinden, en hopelijk weten jullie raad. Dus. Via de site mag de muziek beluisterd worden (via flash ofzo :o ). Maar op het moment dat iemand het nummer aanklikt om te gaan beluisteren, mag de site niet aangeven om het nummer eerst te laten downloaden (wat je dus bij haast alle scripts ziet). Men mag het nummer dus alleen bewaren, en dat ze dan via de BRON de url kunnen lezen... OK, haast geen kip die daar verstand van heeft die onze site bezoekt :D Alvast bedankt! grt Richard!
Link naar reactie
Bedankt voor de snelle reactie. Ik zal zeker de laatste optie even bekijken (t gaat er meer om dat je dus de nummers apart kunt beluisteren. Maar zou opzich wel kunnen als het aparte links worden naar pop ups met background music. De Flash manier sprak me ook wel aan :wink: Hopelijk kun je me hier iets meer over vertellen 8) Alvast bedankt grt, Richard
Link naar reactie
[quote:a357dccf5c="[m]"]Probeer flash maar niet, dat is zo te omzeilen, als je de mp3 inlaadt of alvast inbakken in de swf. Dat is dus geen optie. Dan blijft er eigenlijk alleen nog streaming over, waarbij je de stream niet op kan slaan met bijv. wmp of realPlayer. Hoe dat precies in elkaar zit, weet ik niet.[/quote:a357dccf5c]Uhm streams kan je ook wel omzeilen. Bijv. met mplayer -dumpstream :D
Link naar reactie
Het gaat hier om bezoekers van een Drumband vereniging. Hier zitten dus geen 'whizzkids' tussen die echt moeite zullen doen om nummers te streamen ofzo. 't Gaat mij er alleen om, dat je de nummers niet direct al op je schoot geworpen krijgt. (dus dat als je een nummer op de site aanklikt, GEEN 'opslaan als' venstertje voor je neus krijgt, en de nummers alleen kunt beluisteren. De Realplayer/WMP manier klinkt wel interessant. Is het dan niet zo, dat wanneer je deze bijvoorbeeld laat laden door MediaPlayer, dat je dan naar Bestand, Opslaan als kunt gaan, en dat ie dan alsnog het hele nummer opslaat op je pc? 8)
Link naar reactie
Ik denk niet dat je mijn bedoeling snapt. Het gaat hier om zelfgeschreven muziek die om is gezet naar mp3-files. De enigste mensen die onze site bezoeken zijn grotendeels mensen van andere bands die opzich zelden verstand hebben van dit soort dingen. Wat ik tot nu toe heb ondervonden bij scripts, is dat wanneer je een nummer via een script afspeelt, dat ie dan eerst zegt, dat je het nummer op je pc moet opslaan. DIT is dus iets wat ik wil voorkomen. Dus dat het al gelijk in je schoot geworpen wordt. Ik snap dat het onvermijdelijk is het tegen te houden. Maar zoals ik al zei: deze bezoekers hebben geen kaas gegeten van Audiostreamers etc. Wat ik dus eigenlijk zou willen, is dat de nummers 1 voor 1 aangeklikt kunnen worden via de site, en dat het nummer dan direct vanaf de site wordt afgespeeld. Of dat je een 'afspeellijst file' moet downloaden (als wmp, asx ofzo), en dat ie die dan gelijk inlaad in MediaPlayer ofzo, zodat men alsnog ALLEEN maar het nummer kan BELUISTEREN, en dat men dan ook niet in MediaPlayer via Bestand, Opslaan als het nummer kan opslaan. Dat is mijn enigste bedoeling. Kijk... dat er SOMMIGE mensen misschien net over iets meer kennis beschikken... OKE.. maar het gaat om de basis. Dus dat de nummers niet 'zomaar' naar je pc gedownload worden. Wat ik dus begreep uit het 'flashidee' van hierboven, is dat je de nummers als het ware intergreed in een swf file, en dat je dan alleen de nummers hoeft aan te klikken. Geen kip die dan meer in de Bron kan terugvinden waar de nummers gehost staan. Zoiets is dus mijn bedoeling. 8)
Link naar reactie
Flash zou dan een goede oplossing kunnen zijn, ware het niet dat iedere surfer haast wel van een decompiler hebben gehoord. Dan kan je toch beter gaan streamen, want om nou een hele extra player (met allerlei reclame en rotzooi! Ik kijk naar jou, realPlayer!) te voor intstalleren gaat een beetje te ver. Die wimpyplayer is gewoon een flashdingetje, niks speciaals. Ik hem zo de mp3 te pakken van het derde voorbeeld, 'wimpy button': http://www.wimpyplayer.com/mp3s/Mike%20Gieson%20-%20Orange.mp3 3 sec. werk, zonder decompiler te gebruiken. Niet een goede optie lijkt me.
Link naar reactie
Hoi, Mij lijkt flash dus ook geen slechte oplossing. Wat ook nog kan helpen is om het geluid bij het publiceren, in te stellen op mono, 64 kbs. Dan is het geluid van cassette kwaliteit. Als ze dan ook nog het geluid weten te rippen zal de kwaliteit meteen tegen vallen als je het af zou spelen op een stereo.. Als je dan alsnog bang bent voor copy-en dan zou je bij wijze van, ook geen nummers op de radio moeten afspelen ;-) Gr. J-P
Link naar reactie
Ik zou ook voor Flash gaan. Ik weet zo 1-2-3 niet hoe ik die mp3-file kan achterhalen uit een Flashbestand, laat staan dat de doorsnee internetter dat kan. Die weet nog maar net hoe MSN werkt. Beetje overdreven, maar sourcecode of decompiler is echt abracadabra. Bovendien, hoeveel mensen willen moeite doen om het te achterhalen? Ook hoeft men met een Flashbestand ook geen dingen als RealPlayer of MediaPlayer op te starten.
Link naar reactie
[quote:dc9aeaf5b0="J-P Le Conte"]Hoi, Mij lijkt flash dus ook geen slechte oplossing. Wat ook nog kan helpen is om het geluid bij het publiceren, in te stellen op mono, 64 kbs. Dan is het geluid van cassette kwaliteit. Als ze dan ook nog het geluid weten te rippen zal de kwaliteit meteen tegen vallen als je het af zou spelen op een stereo.. Als je dan alsnog bang bent voor copy-en dan zou je bij wijze van, ook geen nummers op de radio moeten afspelen ;-) Gr. J-P[/quote:dc9aeaf5b0]Dat lijkt mij dan wel de beste oplossing. Zorgen dat de kwaliteit goed genoeg is om een beeld te krijgen van het liedje, maar niet goed genoeg om het (dagen)lang te horen.
Link naar reactie
[quote:120a63e966="[m]"][quote:120a63e966="J-P Le Conte"]Hoi, Mij lijkt flash dus ook geen slechte oplossing. Wat ook nog kan helpen is om het geluid bij het publiceren, in te stellen op mono, 64 kbs. Dan is het geluid van cassette kwaliteit. Als ze dan ook nog het geluid weten te rippen zal de kwaliteit meteen tegen vallen als je het af zou spelen op een stereo.. Als je dan alsnog bang bent voor copy-en dan zou je bij wijze van, ook geen nummers op de radio moeten afspelen ;-) Gr. J-P[/quote:120a63e966]Dat lijkt mij dan wel de beste oplossing. Zorgen dat de kwaliteit goed genoeg is om een beeld te krijgen van het liedje, maar niet goed genoeg om het (dagen)lang te horen.[/quote:120a63e966] Ik ben nu zover dat ik met Flash een mp3 kan importeren, en met een plaatje kan opslaan als SWF file. Zo zie je een plaatje met tekst, terwijl je luisterd naar het nummer 8) Weet iemand of het mogelijk is (en hoe) om een soort geluidsstroom aangevertje kan toevoegen. Sorry dat ik niet precies weet hoe je dat dingetje noemt, maar ook op normale stereo's zie je altijd van die balkjes die omhoog en omlaag (met het geluid mee) bewegen. Is daar misschien ergens een voorbeeld van :lol: Alvast super bedankt :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...