Ga naar inhoud

Foto in passend venster laden ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een site gemaakt met Frontpage 2003. Nu wil ik graag kleine foto's op de site laten zien die als men er op klikt, een groter exemplaar in een nieuw venster laden. Dit lukt op zich wel, maar het venster is veel groter als de foto. Is er een manier om met Frontpage een foto in een passend en niet te wijzigen bovenliggend venster te laden ? Evt. met een regeltje "sluit venster" er onder ? Het liefst heb ik een manier met Frontpage en geen tips om het met CSS o.i.d. te doen. Ik beheerst dit momenteel nog helemaal niet en een programmeerwonder met HTML ben ik ook niet. Tot nu toe maak ik gebruik van de mogelijkheden van frontpage. Alvast bedankt, vr groet, Theo
Link naar reactie
je kan misschien ook het JS zoom-element gebruken zodat je niet een tweede pagina voor de vergroting hoeft te maken: [code:1:caf49d83c6]<script language="JavaScript1.2"> var zoomfactor=0.05 function zoomhelper(){ if (parseInt(whatcache.style.width)>10&&parseInt(whatcache.style.height)>10){ whatcache.style.width=parseInt(whatcache.style.width)+parseInt(whatcache.style.width)*zoomfactor*prefix whatcache.style.height=parseInt(whatcache.style.height)+parseInt(whatcache.style.height)*zoomfactor*prefix } } function zoom(originalW, originalH, what, state){ if (!document.all&&!document.getElementById) return whatcache=eval("document.images."+what) prefix=(state=="in")? 1 : -1 if (whatcache.style.width==""||state=="restore"){ whatcache.style.width=originalW whatcache.style.height=originalH if (state=="restore") return } else{ zoomhelper() } beginzoom=setInterval("zoomhelper()",100) } function clearzoom(){ if (window.beginzoom) clearInterval(beginzoom) } </script>[/code:1:caf49d83c6] en dan een paar links maken om het te vergroten, te verkleinen en normale weergave: inzoomen: [code:1:caf49d83c6] <a href="#" onmouseover="zoom(928,578,'naamvanjeplaatje','in')" onmouseout="clearzoom()">[/code:1:caf49d83c6] uitzoomen: [code:1:caf49d83c6] <a href="#" onmouseover="zoom(120,60,'naamvanjeplaatje','out')" onmouseout="clearzoom()">[/code:1:caf49d83c6] normale weergave: [code:1:caf49d83c6] <a href="#" onmouseover="zoom(741,702,'naamvanjeplaatje','restore')">[/code:1:caf49d83c6] en dan voor het element 'naamvanjeplaatje' uiteraard de naam van je plaatje invullen :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...