Ga naar inhoud

Gecombineerde ISO characterset please!


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb als charcterset '$yycharset = "ISO-8859-2";' in mijn pagina's staan. Dat is voor oost-Europese talen met hun tekens. ISO-8859-1 is voor westerse tekens. Punt is dat de €-tekens en dergelijke nu weer NIET ondersteund worden! Als ik een gecombineerde zou maken dacht ik dat het zo moest: $yycharset = "ISO-8859-1, ISO-8859-2"; Maar dat werkt niet. [b:b79bf2304a]Wie weet hoe ik tóch beide talen kan ondersteunen?[/b:b79bf2304a] :-? [/b]
Link naar reactie
Je hebt toch je antwoord? Óf je gebruikt UTF-8 (of UTF-16) en zorgt ervoor dat het ook als UTF wordt ingevoerd. Dus je kan niet zomaar de character set veranderen en verwachten dat het werkt, je moet het omzetten. Dit kan je handmatig doen of automatiseren, maar een kant-en-klare oplossing is er volgens mij niet. Wel kan ik me herinneren dat er in MySQL een optie is om naar UTF over te stappen, maar daar weet ik het fijne niet van. Óf je voert handmatig € in. En dan bedoel ik niet per sé dat je van iedereen moet verwachten dat ze dit doen, maar een scriptje schrijven in PHP om dit automatisch te converteren is niet zo moeilijk. Dit zijn samengevat je opties, maar het staat dus ook al (impliciet) in de eerdere reacties. - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...