Ga naar inhoud

[CSS]Hoe het beste te werk gegaan?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben weer eens met een site bezig geweest, nu helemaal XHTML en CSS omdat mijn laatste sitecheck mijzelf heeft overgehaald voortaan sites te maken in 'de nieuwe generatie'. Nu stuit ik op het volgende probleem dat geen probleem voor mij was geweest als ik de pagina met tables maakte.. Het zit zo: Het is een venstertje, met een inner glow.. Zo: [img:218b7cc5de]http://wally.iconrate.net/images/help2.jpg[/img:218b7cc5de] En heb ik het zo gesliced: [img:218b7cc5de]http://wally.iconrate.net/images/help1.jpg[/img:218b7cc5de] Nu kom ik er niet uit hoe ik dit het beste kan gaan doen in CSS want ik wil dat de inhoud dus in dat venstertje komt, en dat dan het venstertje automatisch groter wordt (alleen in de hoogte, en [u:218b7cc5de]niet[/u:218b7cc5de] in de breedte), dus niet dat het een DIV moet worden die 'stil staat' en waar je scrollbars inkrijgt (dmv van overflow=auto ofzo). Hopelijk heb ik genoeg informatie verteld en kunnen jullie mij verder helpen want ik weet het niet meer.. Mvg,
Link naar reactie
hm k kom er maar niet uit, ik gebruik de custom corners tutorial maar het lukt maar niet. Maar..... Ik begin het al wel een beetje te begrijpen, ik moet dus alles slicen, dwz alle hoeken en alle zijkanten? Ik weet het echt niet meer. Want moet er persee tekst in de DIV's staan om ze uberhaubt laten te verscijnen? De lege DIV verdwijnt alsmaar :p
Link naar reactie
Ok, ik zal even helpen. Ik doe net alsof die "home" bij het tekstje hoort. :) [code:1:9476b09dec]<h1 id="home">Thuis!></h1> <span class="p-top"></span> <p class="p-middle"> Hier komt de paragraaf. </p> <span class="p-bottom"></span> [/code:1:9476b09dec] Dan maak je van de rode "home" balk een plaatje en zet je deze als achtergrond van de h1. Verander deze wel naar de goede hoogte (padding en de height veranderen!): [code:1:9476b09dec] h1 { margin:0; padding: 30px 0 0 0; text-indent: -1000px; overflow: hidden; background-image: url("images/header.jpg"); background-repeat: no-repeat; height: 0px !important; height /**/:30px; /* IE.boxmodel.hack*/ }[/code:1:9476b09dec] Dan hoef je alleen nog een boven-achtergrondje maken voor .p-top, een 1pixel hoge achtergrond voor de paragraaf zelf (.p-middle) en een onderachtergrondje voor .p-bottom. :)
Link naar reactie
tgaatm e niet echt voor de wind.. ik heb het nl. de site op hele n00b manier opgebouwd.. hij staat al online: http://wally.usaviohosting.com/ja1/ Kun je ff in de bron kijken hoe ik me site heb opgedeeld.. Maar iig, ik heb dus alles divs op een of andere manier in die andere div gekregen, en allemaal gecentraliceerd door margin:0 en evt. margin:0 auto; dit is vast niet goed? please help me :P als ik dat weet kan ikverder ps> geen commentaar op de site, als ike en sitecheck wil vraag ik die wel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...