Ga naar inhoud

[SITECHECK] Cattery Anaphista


anoniem

Aanbevolen berichten

Ah! Je moet op het vlaggetje klikken om verder te komen. En waarom doen de foto's het niet? en.... die &nbsp gebruik je hier niet helemaal goed. >> &nbspMirandos Nick of Time Fin* &nbspchocolate-point bicolour Moeder: Tomarsuz Lady Isis &nbspblue-point mitted waarom geen mailformulier bij contact Tekstkleur is idd niet optimaal. t.
Link naar reactie
Wat voor lettertype, grootte en kleur hadden jullie ongeveer dan in gedachten. De  's zijn bijdeweg gebruikt vanwege het 2px lijntje dat de navigatie scheidt van de content, anders zou je het helemaal niet kunnen lezen. De kleureis (de kleur die het mòèst zijn) was overigens blauw, ook niet mijn eerste keuze qua uitstraling. Bedankt iig voor jullie reacties ;).
Link naar reactie
Zo te zien heb je er tijd aan besteed. Dat is mooi! Ik heb echter wel een paar puntjes. Hier komt ie: In Mozilla Firefox zie ik helemaal geen plaatjes. Wat is een cattery? Is het een soort "kweekvijver" voor katten? Het wordt namelijk nergens uitgelegd. Waarom zou je in de index pagina het woord "home" als header gebruiken? Ik zou een mooi logo maken, of desnoods laten maken. Een website zonder logo/header vind ik net een glas bier zonder schuim. Een beetje schraal....... :wink: Blauw als basiskleur zou ik niet kiezen voor deze site over katten. Ik dacht meer aan roomwit. Eventueel zou je best blauwe accenten in de kopjes van de tekst aan kunnen brengen, als je tenminste de blauwe kleur van de ogen wilt accentueren. Dan springt die kleur eruit, nu niet. Die borstels (of haren? gras?) aan de zijkant zou ik weghalen. De fontkleur die je gebruikt geeft te weinig contrast met de achtergrondkleur. De padding is niet overal hetzelfde, soms ontbreekt deze. Tevens zou ik een kleiner lettertype gebruiken. Gebruik een stylesheet voor je CSS, dat is veel handiger! Ik zie geen doctype in je broncode. Hier en daar een </body> teveel..... en geen metatags....daar moet je echt even iets aan doen! Succes!
Link naar reactie
[quote:7738056ee6="Mrs.Birdlover"]Zo te zien heb je er tijd aan besteed. Dat is mooi! Ik heb echter wel een paar puntjes. Hier komt ie: In Mozilla Firefox zie ik helemaal geen plaatjes. Wat is een cattery? Is het een soort "kweekvijver" voor katten? Het wordt namelijk nergens uitgelegd. Blauw als basiskleur zou ik niet kiezen voor deze site over katten. Ik dacht meer aan roomwit. Eventueel zou je best blauwe accenten in de kopjes van de tekst aan kunnen brengen, als je tenminste de blauwe kleur van de ogen wilt accentueren. Dan springt die kleur eruit, nu niet. Die borstels (of haren? gras?) aan de zijkant zou ik weghalen. De fontkleur die je gebruikt geeft te weinig contrast met de achtergrondkleur. De padding is niet overal hetzelfde, soms ontbreekt deze. Tevens zou ik een kleiner lettertype gebruiken. Gebruik een stylesheet voor je CSS, dat is veel handiger! Ik zie geen doctype in je broncode. Hier en daar een </body> teveel..... en geen metatags....daar moet je echt even iets aan doen! Succes![/quote:7738056ee6] Mozilla: Geen flauw idee, gerbruik ik niet. Zou je dat kunnen uitleggen? Kleur: De kleur [b:7738056ee6]moest[/b:7738056ee6] blauw zijn. Gras: Haalt het saaie element weg, wordt over het algemeen goed op gereageerd. Font: De padding bij index.php en bij het gastenboek is anders, maar dat is standaard zo ingesteld, en het zou illegaal zijn om dat te wijzigen. Stylesheet: Huh? :P Ik zal later de site W3C compliant maken, nadat er een paar veranderingen doorgevoerd zijn ;). Iig, bedankt voor alle reacties. [edit]Er wordt van uit gegaan dat er bekend is wat een cattery is, aangezien de 'doelgroep' dit soort informatie al heeft, en het nogal 'cheesy' (hoe zeg ik het anders?) als hier nog verder op geborduurd wordt. Iemand een idee voor de fontkleur, en/of lettertype? Bij voorbaat dank.[/edit]
Link naar reactie
Vegitto shreef:[quote:8ad5e5f5fe]Er wordt van uit gegaan dat er bekend is wat een cattery is, aangezien de 'doelgroep' dit soort informatie al heeft[/quote:8ad5e5f5fe]Idd ik ben zo'n doelgroep en vandaar dat ik daar verder niet op ben ingegaan. :lol: Aangezien ik zelf ook een site voor mijn cattery heb is het vaak dezelfde doelgroep die hem bezoekt, is dat niet zo dan zijn mensen, na een beetje rondgekeken te hebben, zich er snel genoeg van bewust wat een cattery is..
Link naar reactie
Waarom zit alles in een extra div (lees: tabel :o) met een zwarte rand? Hierdoor krijg je in IE en in NN dubbele scrollbalken. Afradertje. Over de plaatjes in Netscape: kijk eens goed naar wat voor slashes je gebruik. Gebruik deze: / Als de site alleen Nederlandstalig blijft, dan vind ik de slpash onzinnig. Voegt, zoals meestal het geval is, weinig toe. Ik heb met mijn jonge ogen en mijn beeldbuizen beeldscherm geen last van het contrast, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Heel donkerblauw of wit misschien? Ik zou de admin uit je gastenboek halen, je kan ook een gboek_admin.php maken zodat gasten dit niet hoeven te zien. Want geen enkele gast maakt hier gebruik van. Misschien kan je van de RVN en Neocat een link geven? Dus direct in de tekst waar je het er over hebt, niet alleen apart bij links. Over het gras: Is stoer! Michiel
Link naar reactie
Wat betreft de padding: kijk eens naar de "index" pagina en de pagina "nieuws". Daar zie ik al verschil. Mozilla Firefox is een browser. Een soort " internet explorer", maar dan aanzienlijk beter/veiliger volgens de deskundigen. Het is belangrijk dat je site in meerdere browsers goed weergegeven wordt. Opera en Mozilla tellen echt mee vandaag de dag! Je kunt ze gratis downloaden, en zo je site bekijken. In een gastenboek kun je best wat wijzigingen aanbrengen. Je mag er toch ook een background inzetten en een header? Er ligt echt niemand wakker van als je de padding aanpast, en het lijkt me verre van illegaal. Wat betreft het woord Cattery: Het onderwerp van een website dient naar mijn mening voor iedereen begrijpelijk te zijn. Leg het eventueel op een aparte pagina uit. Ook mensen met weinig kennis van katten (of jongere kinderen) moeten kunnen begrijpen waar het over gaat. Dat mensen uit je "doelgroep" dat woord kennen is fijn, maar het lijkt me nog leuker om die doelgroep groter te gaan maken! Een stylesheet is een sheet waarin je je hele CSS opmaak plaatst. Reuze handig! Je hoeft het maar 1 x aan te maken, en linkt deze naar je pagina's. Wil je b.v. een andere fontkleur? Dan hoef je dat alleen maar in je stylesheet aan te passen, en niet in alle pagina's! Mijn website (over vogeltjes :D) telt ongeveer 70 pagina's. Het is op een gegeven moment ondoenlijk om die allemaal apart aan te gaan passen als je iets veranderen wilt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...