Ga naar inhoud

[Sitecheck]


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Chris, Hier komt ie: Ik heb net even gekeken, eerst in Mozilla Firefox. De site wordt daar niet goed weergegeven. (De menu's lopen scheef o.a.) Wat ik jammer vind, is dat de site naar links gecentreerd is. Aan de rechterzijde zie ik een leeg grijs vlak, dat is niet mooi. Centreren zou naar mijn smaak veel mooier zijn. De header met de vissen is op zich leuk, maar dit kun je mijnsinsziens op een andere manier mooier uit laten komen door o.a. de vissen links weg te halen halen: het wordt een beetje druk zo. Verander het grijs in je achtergrond bijvoorbeeld in de hoofd-blauwtint die voorkomt in je header. Pas hieraan ook de kleur van het uitrol menu en de scrollbalken aan. (De lichtste kleur op de scrollbar-base, de donkerste op de scrollbar zelf). Zo krijg je meer eenheid. De donkerblauwe tekst in je menu is nu niet goed te lezen. Te weinig contrast. De hyperlink naar de NOB zou ik daar niet zo neerzetten, maar gewoon in je menu zetten. Wat betreft het lettertype: gebruik eens Arial of Verdana. Je zult zien hoeveel mooier en strakker dat is! Ook lijkt het me leuker om voor de <h> tags een andere kleur te gebruiken: een die qua kleur mooi past bij je header! In het uitrolmenu komt 2 x "algemeen" voor. Een van beiden zou ik een andere naam geven. Ook zou ik iets doen aan de "mouse over" in het menu: dit kan veel fraaier! Ik heb heel snel even de broncode bekeken: Ik mis o.a. een doctype. Verder werken een aantal links niet, maar dat weet je wel denk ik. Zo, nou heb ik wel genoeg geklaagd, ik duik nou mijn bed in! :wink: Veel succes!
Link naar reactie
Ey bedankt dit is nu een sitecheck waar ik iets aan heb! Het was idd de bedoeling om de site te centreren, als ik dit doe heb ik echter het probleem dat ik de menu's helemaal niet uitgelijnd krijg, net zoals in firefox, hier word dus nog aan gewerkt. Het is de bedoeling dat er in de header nog een banner (flash?) komt, en het gedeelte links onder het nob logo nog word opgevult met andere links/foto's etc. hier moet ik nog wel even over nadenken want het word idd wel erg druk zo. Bij de achtergrond en menukleuren heb ik al tientallen kleuren uitgeprobeerd, en dit leek mij de beste combinatie maar ik zal nog eens kritisch naar lichtblauw gaan kijken. Ik denk dat de achtergrond kleur niet meer zo'n probleem is als ik de site gecentreerd krijg. Lettertype en 2x Algemeen zal ik veranderen Bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...