Ga naar inhoud

Vrouw wilt internetsite bouwen :D


anoniem

Aanbevolen berichten

thanx :) en dan nog even een ander vraagje, waar kan ik me het beste aanmelden voor een domein? Ik wil er (iig voorlopig) nog niet voor betalen, maar ik zou het wel fijn vinden om een niet al te lastige domeinnaam te hebben zonder allemaal nummers namen en geintjes. Nou begrijp ik dat ik niet moet zijn bij een .org, .net, .com enz, maar wat is goed aan te raden?
Link naar reactie
[quote:142f9ce0bf="Lunatje"]thanx :) en dan nog even een ander vraagje, waar kan ik me het beste aanmelden voor een domein? Ik wil er (iig voorlopig) nog niet voor betalen, maar ik zou het wel fijn vinden om een niet al te lastige domeinnaam te hebben zonder allemaal nummers namen en geintjes. Nou begrijp ik dat ik niet moet zijn bij een .org, .net, .com enz, maar wat is goed aan te raden?[/quote:142f9ce0bf] Wat wil je? Je kan een gratis domein krijgen bij Dyndns, dit is echter gewoon een re-direct naar je server, als je een volledig domein inclusief hosting wilt, kun je alles in 1 keer regelen bij iedere hostingprovider. Wil je internationaal, zal je gauw op een .com ofzo komen, is het alleen voor nederland, dan volstaat een .nl domein. Wat voor site wil je gaan bouwen?
Link naar reactie
Begin gewoon met de basics. Ga niet meteen een site met alle toeters en bellen bouwen. Begin gewoon eens met een stukje tekst en een knop die bv een plaatje opend. Dat soort dingen. Je zult zien dat wanneer je stukje bij beetje dingen oppikt je vanzelf de structuur begrijpt. Als je gaat werken met programma's kan je bv kiezen voor dreamweaver (Macromedia) Hier zie je wat je doet.. WYSIWYG (What You See Is What You GEt) Erg handig. Ook kan je er de code bij houden om te kijken wat veranderingen nou precies doen in een html code.. Gewoon rustig aan je kennis vergroten door te proberen. Voor de rest heeft ome Google altijd een antwoord ;-) Designen op zich is iets waar je gedeeltelijk gevoel voor moet hebben/opbouwen. Kijk vooral goed naar sites van grotere bedrijven voor inspiratie.. Ook moet je er de uitdaging in blijven zien. >>Motivatie<< Succes! Gr. J-P (P.S. veel internet providers bieden gratis webruimte aan..)
Link naar reactie
[quote:9771f0ffd9="Ener Nestraa"]Leuke titel van je bericht overigens, :-D[/quote:9771f0ffd9] ;) ik denk dat dit het beste de situatie beschijft die hier aan de orde is :D (NoOb dus) Nee, maar wat ik wil, tsja, voor nu eigenlijk niet zoveel, een beetje van alles en nog wat gebaseerd op fantasy, maar ik hoef niet zo'n huge site met veel gebruikers, als het webdesign me bevalt stap ik tegen die tijd wel over op een bijv. .nl site. Nu wil ik gewoon een site waarbij wel de kans is dat mensen die bewust zoeken er langs surfen, dan ben ik al tevreden. (Het moet dus niet zo zijn dat de site in een verdoemhoekje komt te staan)
Link naar reactie
uhm, nu weer wat anders... (ja, sorry, ik ben ook nog eens blond) maar ik heb me dus aangemeldt op www.dot.tk maar ik moest om het gratis te kunnen krijgen een site aanmelden... wat houdt dit nou in? want ik hem maar het stukje CU2 gedaan omdat ik niks anders bij de hand had, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit CU2 blijft. Wat ik begreep van de site wat dat hij een link van een site moest hebben zodat er op die site gezet kon worden dat er een nieuwe site van mij aanwezig was met een link daar naartoe. Maar nu als ik de nieuwe site intyp krijg ik dus de CU-2 site... dit lijkt me niet de bedoeling.. Het was iig niet mijn bedoeling. Maar kan men dit nog veranderen zodra ik een internetpagina uitgewerkt heb en die online heb gezet onder die site? Of had ik een echte internetsite moeten hebben waar ik zelf al aan had gewerkt. Kortom, heb ik nu alleen een naam aangevraagd of ook webruimte? (want ik dacht dus dat laatste) ARG!!! snap dr niks meer van :S
Link naar reactie
[quote:eb6a1be212]Maar nu als ik de nieuwe site intyp krijg ik dus de CU-2 site... dit lijkt me niet de bedoeling.. Het was iig niet mijn bedoeling. Maar kan men dit nog veranderen zodra ik een internetpagina uitgewerkt heb en die online heb gezet onder die site? Of had ik een echte internetsite moeten hebben waar ik zelf al aan had gewerkt. [/quote:eb6a1be212] Je moet daar inderdaad de pagina opgeven die je uitgewerkt en online gezet hebt. Je hebt nu in principe alleen de naam aangevraagd. Maar de naam is er nu, dus bouw iets moois en dan kun je de regel aanpassen! Suc6! Groetjes, BlackXS
Link naar reactie
Wat je doet; knoei iets snels in elkaar, en upload dat naar je wanadoo webspace: klik [url=http://eresponse.wanadoo.nl/cgi-bin/wanadoo.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=&p_lva=&p_faqid=937&p_created=1080890249&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9ncmlkc29ydD0mcF9yb3dfY250PTYmcF9zZWFyY2hfdGV4dD1ob21lcGFnZSZwX2NhdF9sdmwxPX5hbnl_JnBfY2F0X2x2bDI9fmFueX4mcF9wYWdlPTE*&p_li=]hier[/url] voor uitleg. Dan verwijs je in .tk naar home.wanadoo.nl/jouwnaam. Dat snel in elkaar knoeien kan je desnoods met frontpage (express) doen, als je met office overweg kan, dan moet dat met een weekendje vogelen wel te doen zijn. Beter is als je je verdiept in de "achterkant" van een website en een tekst-editor gebruikt (coffeecup html editor bijvoorbeeld). t.
Link naar reactie
Heh, is dit een soort test? Tis nogal duidelijk dat je vrouw bent, of iig je zo voordoet, en ik kan me niet aan het gevoel onttrekken dat je dat niet voor niets hebt neergezet. Normaliter zou men *iets* anders reageren op een topic als deze. :) Begin gewoon eens met het kijken van wat je mooi vindt, bekijk bronnen, ga zelf aan het puzzelen en pak google [en evt webmees] erbij. En ik neem aan dat je meer wilt dan Frontpage, en raad je daarmee Dreamweaver aan. Niet zo heel gemakkelijk, de leercurve is wat hoger, maar het leert je uiteindelijk veel meer dan FP ooit zou kunnen doen. Tip: gebruik DW _niet_ als zomaar een WYSIWYG editor, daar is het niet voor bedoelt en je leert ervan.
Link naar reactie
[dit stukkie heeft nu niet meer zoveel waarde] Je komt hier al vaker, gezien je regdatum, dus je weet hoe het hier soms gaat he. Normaliter wordt op dit soort dingen anders gereageerd door veel mensen. Verder boeit het mij persoonlijk niet zoveel, iedereen moet ergens beginnen, iets wat ik wel vaker roep. :) [/dit stukkie heeft nu niet meer zoveel waarde] On Topic: Laat je af en toe wat zien van je/jullie vorderingen? EDIT: kzie dat er een post is weggehaald waar ik net op reageerde... :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...