Ga naar inhoud

Vraag: Hoe kan ik eigengemaakte flash buttons linken?


Aanbevolen berichten

Ik heb voor een website wat buttons in elkaar geknutseld in het programma flash. Nou zien die dingen al zeg ik het zelf er vrij aardig uit, alleen het probleem is dat degene die de website maakt niet weet hoe hij deze buttons kan linken. Ik weet het dus ook niet. De website is in drie frames opgedeeld. en wanneer er op een knop gedrukt wordt dan moet de frame met alle info dus veranderen. Het probleem is alleen dat wij met een geimporteerde flash knop niet zouden weten hoe we in dreamweaver die link kunnen plaatsen. de website staat voorlopig even onder de url: http://hwww.vdk-skateboarding.tk/ daar zijn dus ook de buttons te zien. Ik heb al wat rondgezocht maar ik kon op diverse sites niet echt een verhelderend antwoord vinden. Of ik doe iets heel simpels verkeert of ik vind het gewoon een kleine tekortkoming in de software. De standaart knoppen zijn namelijk wel eenvoudig te linken. Wie kan mij uit de brand helpen en zeggen hoe ik deze buttons "bruikbaar" maak. Aslvast bedankt, en de vrede zei met u.
Link naar reactie
[quote:a86626cc6e="Error404"]Moet je ook niet in dreamweaver doen maar in flash. : http://www.echoecho.com/flashbuttons01.htm Let wel dat je het goede target frame erbij zet[/quote:a86626cc6e] Was er inmiddels ook al achter, maar toch bedankt voor de reactie. Het probleem is nu alleen nog om de goeie targetframe aan te geven. Ik heb die 4 opties bekeken, maar met parentframe verandert tie de frame waar het menu ook in staat.
Link naar reactie
[quote:bae98e1a7c="MichielPH"]Je moet een transparant vlak achter de tekst zetten, dat klikt wat fijner..[/quote:bae98e1a7c] Een watte? Ik merk wel dat na de eerste keer laden de knop inderdaad nerveus is. Na een keer klikken echter werkt het wel naar behoren, dan heb ik niet meer dat zenuachtike muouse-pointer.
Link naar reactie
[quote:bf5545f6a7]Omdat je geen vierkant wilt zien maak je hem transparant. [/quote:bf5545f6a7] tenzij je dat vierkant in de hit fase maakt, dan is 't sowieso onzichtbaar. Zoals michiel al zei, t gaat erom dat je iets hebt om te klikken; Dus als je bijv als hit fase alleen het woord 'bah' zou hebben, veranderd de cursor alleen op de letters; dus op de 'witruimte' wordt t weer een normale cursor; met als gevolg dat zenuwachtige gebeuren. dus in flash, in t symbolen edit gedeelte van je button, zou je in je hit fase een vlak kunnen maken zodat t een geheel vlak is, en je dus van t zenuwachtige af bent? peace
Link naar reactie
Ik heb dat gedaan, en in flash werkt het allemaal goed, maar als hij dan vervolgens geimporteerd wordt in dreamweaver en geupload wordt dan is hij weer aan het zenuwen. Moet je in de hitfase trouwens een frame of een keyframe instellen. Ik heb nu een frame ingesteld en met testen gaat alles goed, maar op een of andere manier blijft hij toch vreemd doen. Ik ga nog even wat dingen uitproberen en dan laat ik het verder weten. [b:03d24a7e45]Edit: ik heb het verkeerde bestand opgestuurd. Hij was dus al wel goed, bedankt voor alle nuttige tips. Ik doe dit voor de eerste keer dus het is voor mij nog wat wennen. Maar met een beetje hulp is het uiteindelijk toch nog gelukt.[/b:03d24a7e45]
Link naar reactie
De knoppen waren vanaf het begin af aan al goed. Het geflikker kwam namelijk door een javascript, met dat lelijke plaatje in het midden wat steeds opschuift. Ik vond het al zo gek want tekens als ik het onafhankelijk van de site teste deed tie het wel goed. Tijd voor mijn tweede vraag: In flash zijn vier verschillende stages voor een knop: - Up - Over - Down - Hit Maar nu wil ik ook een klein animatietje maken als ik met mijn muis weer van de knop afga. Kan dit met actionscripting of moet dit op een andere manier? Het is hetzelfde idee als op deze website gebruikt is. Dit vind ik er namelijk wel strak uitzien. [url]http://www.fcquick.com/flash_content/flash_content.html[/url] De animatie wordt hoe dan ook afgemaakt. Het maakt niet uit of je je muist eerder van de knop afhaald. Het witte vlak loopt zowieso tot achteraan door. Weet iemand hoe je zoiets in elkaar zet?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...