Ga naar inhoud

nog een keer welk lettertype


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb al even rondgesnuffeld en gezocht op het forum naar lettertypes en kwam interessante dingen tegen, zelfs links naar onderzoeken. Ik vind zelf Arial een duidelijk en makkelijk leesbaar lettertype, een kennis wil Bookman Old Style gaan gebruiken op z'n site maar dat lijkt me niet verstandig, niet makkelijk leesbaar en wordt niet altijd even goed ondersteund, dacht ik. Nou zou ik graag van jullie willen weten welk lettertype jullie het liefst gebruiken of zien op websites en waarom. Moos
Link naar reactie
De link van Anne had ik ook al gelezen en ik heb bij microsoft ook een verhaal gevonden [url]http://www.microsoft.com/typography/fonts/default.aspx[/url] met informatie over fonts. Is de weergave van een lettertype alleen afhankelijk van de browser die je gebruikt of ook van de versie van Windows die je gebruikt? Het aantal lettertypes van IE 5 is minimaal (zie link) alleen staat IE 6 er niet bij weet iemand daar de ondersteunde lettertypes van? Moos
Link naar reactie
Hoi, Misschien een vreemde oplossing maar wel bruikbaar.. Wanneer je een flash file gebruikt voor in je tekst frame (heb je hem weer met z'n flash ;-) ) ben je vrij om een lettertype te kiezen. Ik weet dus niet of het in je site opstelling past. Maar het zou een oplossing kunnen zijn. Wanneer je alleen tekst gebruikt hoef je ook niet bang te zijn voor lange laad tijden. Voor de rest ben ik ook wel een liefhebber van Arial en Verdana. Geen Commic sans, das een beetje fout :) Gr. J-P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...