Ga naar inhoud

Kleurenschema's


Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Een aantal weken geleden las ik van iemand het commentaar dat hij nooit geel zou gebruiken voor een technisch bedrijf (geloof ik) omdat hij dat niet vond passen. Ikzelf heb ook vaak moeite om de juiste kleurencombinatie te kiezen. is dit iets wat je kunt leren? (bv Dat je bepaalde kleuren voor een bepaald doel moeten gebruik?) ZIjn hier boeken over? Thanks. Jasper
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties! Denk idd dat ik iets zoek met kleurenleer icm psychologie. maar kent niemand een goede tutorial op internet? Ik heb wat op google gekeken, maar ik vind het allemaal wat simpel. (basis contrasten ed) Is er niet ergens iets te vinden speciaal voor webdesign? (als ik zoek op kleurenleer en websdesign krijg ik alleen links naar webdesigners die vertellen hoe goed ze de kleurenleer beheersen. Hoe krijg ik dit voor elkaar?) Je leuke linkje werkt btw bij mij niet. ben benieuwd. Groeten. Jasper
Link naar reactie
Linkje werkte bij mij onder Firefox eerst ook niet, tot ik de juiste Shockwave plugin had geinstalleerd. Onder IE werkte het wel (was de juiste plugin al geïnstalleerd). Het is een soort presentatie (klik steeds rechtsboven op 'vooruit') over kleurenleer. Eerst een aantal pagina's over hoe wat kleur is en hoe we kleuren zien, daarna over kleur in typografie en grafisch ontwerp - dan komt ook de psychologie om de hoek kijken. Het is niet heel diepgaand, maar zoals gezegd wel leuk om eens te lezen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...