Ga naar inhoud

sitecheck & scriptfoutje


anoniem

Aanbevolen berichten

Een nieuwe layout voor mijn portfolio, schiet maar raak! www.vandergoes.net noten: Het doorlinken naar mijn servercompu is wellicht een beetje knullig zo, maar anders krijg ik vooralsnog mijn menuscriptje niet werkend. doelgroep vormen potentiële werkgevers (architectenbureaus) cq vriendjes/familie, uitgangspunt is dat een kleiner schermformaat dan 1024*768 nagenoeg niet voorkomt, vandaar dat de site hier niet op is afgestemd.
Link naar reactie
Hallo, Teneerste vind ik de indeling van je website erg goed. De weergave van je inhoud staat centraal in je design. Dat is allemaal top! Daarnaast heeft elk gedeelte van je pagina een andere uistraling en dat maakt een website spannend vind ik. Je hebt nog niet aan alle menuitems invulling gegeven, dus wat je hiermee gaat doen is nog even afwachten. Een paar kleine dingetjes: Het gastenboek is een beetje knullig. Zoiezo vind ik niet dat dit thuis hoort op een site als deze, maar dat is verder nog jouw keuze. Maar dat je door het klikken op guestbook jouw pagine verlaat zou ik veranderen. Daarnaast ben ik het eens met de opmerking over de fadende plaatjes op de home pagina. Op zich is met het faden niks mis, maar ik zou het misschien langzamer doen, of eventueel het fadende plaatje kleiner maken. Onderin de pagina staat soms 1/7 wat de pagina 1 van 7 pagina's aangeeft. Persoonlijk vind ik dit niet erg duidelijk, op het begin had ik het niet eens door dat dit er stond. Dit zou ik of duidelijker aanwezig maken, of helemaal weghalen en de pagina's een scrollbalk geven. Codetechnisch heb ik de site niet gechecked, want er zijn hier bepaalde iemanden die dat een stuk beter kunnen als ik :lol: .
Link naar reactie
Codetechnisch zou ik zeggen dat een doctype mist en dat er vaak geen close-tags zijn gebruikt, zoals </div> of </font>. Nou zou ik sowieso aanraden om alle inline style-elementen weg te halen (om te beginnen met font) en ze in een extern stylesheet te plaatsen. Er staat nu duizend keer <font class=blabla> in je site, terwijl één regel (tot een handjevol regels) in een stylesheet dat allemaal in één keer kan oplossen. Hoe dat moet, vind je door bijv te googlen naar 'css' en 'font", of kijk bij W3Schools.com.
Link naar reactie
Strak design, een echte 'presenteer'-site. Niet geschikt om veel informatie te lezen zeg maar, maar wel in het oog springend. Jammer vind ik het gebruik van frames. Die kunnen in deze tijd echt niet meer imho... Ook zou je veel gebruik van tables kunnen vervangen door div's. MAW als presentatieblaadje erg goed, technisch gezien iets minder (valideert niet, zie http://validator.w3.org )
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Howdy, Ben een beetje laat met m`n reaktie maar wou graag nog even melden dat ik je site heb bezocht en het grotendeels met de vorige reakties eens ben. Tevens is me opgevallen dat het submenu van "projects" en het menu "links" volledig buiten beeld vallen in Mozilla 800*600. Volgens mij komt deze resolutie nog best veel voor, hoor. Zie ze regelmatig op laptops... Succes, Alex.
Link naar reactie
Ben het ook eens met de rest, vooral het oude techniek gebruik is jammer.. Met een beetje CSS kan je site zo maken dat hij veel meer passend is. Het menu kan in beeld blijven, de thumbs zouden bij te weinig ruimte per 2 gerangschikt kunnen worden, met JS zou een grote foto passend gemaakt kunnen worden. In je CV staat dat je [i:95aeef71f8]Mathematics B[/i:95aeef71f8] hebt gedaan; Weet je zeker dat goed vertaalt is? En er staat geen nummer bij. Verder zou ik gast gastenboek schrappen, helemaal vanwege de reactie's die er in staan zoals 'Ok. Hallo.' Verder hele mooie site!
Link naar reactie
Ik vind de site op zich mooi, maar wat jammer van die verschillende achtergronden. Dat maakt het zeker niet mooier. Vooral de drukke groene en bruine achtergronden in passen er mijnsinsziens niet in, en ik moet eerlijk zeggen dat ik er af en toe gewoon van schrok. Op deze manier lijkt het al snel een bonte kermis. Het leidt af van de inhoud, en daar gaat het nu juist om. Hou het bij 1 achtergrondkleur kleur, de foto's spreken al genoeg. In Mozilla Firefox is de navigatie niet altijd goed. Soms springt het menu naar de linkerkant van het beeld, en niet alle links reageren op muisklikken. Ook vind ik de menu-letters boven in beeld een beetje rafelig overkomen. Wellicht kunnen die iets strakker. Succes!
Link naar reactie
Ik vind je soms wat 'fanatiek' met je achtergrond; dat groen verraste, maar geloof niet dat t hinderde. Bij afstudeerproject vind ik de leesbaarheid niet geweldig. Jammer dat het guestbook een externe link is; waarom heb je dat zelf er niet in gezet? Ervan uitgaande dat het er met een functie op staat. Al met al een mooie site, gj :D peace
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...