Ga naar inhoud

Sitecheck (Photoshop/Frontpage)


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben bezig met een nieuwe layout voor onze vriendengroep-site. Deze maak ik met Photoshop en gebruik ik later samen met Frontpage 2000 om de site verder af te maken. Graag nuttige tips over het uiterlijk, de rest doet het toch nog niet. Kritiek is welkom dus ga je gang, daar leer ik alleen maar van. [url]http://home.zonnet.nl/bossinkadsl/test/test.htm[/url]
Link naar reactie
Wanneer je met frontpage werkt krijg je een bagger broncode, dat is algemeen bekend. Ik zal hier niet teveel over zeuren, maar er is een klein dingetje wat je wel ven aan kunt passen. De website wordt gecentreerd: <div align="center"> <center> Dit is echter dubbelop. Ik zou de <center> en </center> tags weghalen. Je hebt een aantal fonttags in je broncode staan. Dit is ook overbodig. Zet er 1 aan het begin van je inhoud en 1 aan het einde van de inhoud. Uiterlijk zul je hier niets van zien, maar het si net even wat netter. Ik vind het een leuke opzet voor je website, maar het is een beetje een overkill aan dropshadows vind ik. Wanneer je minder drop-shadow en wat minder bevel & emboss zou gebruiken, zou de site een stuk strakker worden denk ik. Kortom: Leuke site, maar ik zou hem nog een beetje fine tunen, en wanneer je er zin in hebt verdiep je in het genruik van html in combinatie met css. Dit levert een veel efficientere code op.
Link naar reactie
Ik ga volledig akkoord met bierk. Over het algemeen: mooi, ik vind het ook goed gevonden voor een doorzichtige titel, i.p.v. gewone text. Wel een klein dingetje waar ik me direct aan erger is de achtergrond. Het zijn precies gewoon allemaal vierkantjes naast elkaar, de achtergrond vloeit niet zo fantastisch samen. Maar misschien is dit de bedoeling, ik weet het niet. Ik ben ook niet zo'n grote fan van titels die beginnen en eindigen op "-----&gt;--&lt;" toestanden, maar dat ben ik. Veel mensen vinden dit juist tof. Het is mooi.
Link naar reactie
Dank U voor de tips. Ik ga er nog wel mee bezig. De achtergrond word zeer zeker nog wel anders. Dit was ff snel gedaan. Ik wil er eigenlijk van die scanlines (heel fijn) achter doen. En over dat CSS weet ik eigenlijk niks. Ik heb mijn frontpage en photoshop kennis mijzelf aangeleerd door net zolang te klooien met alles wat de programma's te bieden had. Maar ik zal de broncode ff aanpassen. Maar om HTML zelf te typen moet ik eerst wat studeren. Frontpage is gewoon makkelijk voor beginners zoals mij. Of is dat Dreamwaver een stuk beter voor mij??
Link naar reactie
HTML moet je niet zelf tikken, iig niet zonder editor, html is een heel eenvoudig en straight forward opmaaktaaltje, dus je tijd verdoen met iets wat met een goede editor ook kan is zonde van je tijd. DW is een goede editor, maar gebruik hem zoals hij bedoelt is, dus niet alleen maar WYSIWYG. Sowieso is het handig om HTML te leren kennen, dan kun je je code opschonen en controleren enzo. Over je site: hij heeft opzich wel potentie, maar hij is veel te grof naar mijn smaak.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...