Ga naar inhoud

[CSS] breedte niet relatief :-)


Aanbevolen berichten

Deze vraag is ook net gesteld voor de hoogte, maar nu voor de breedte. In mijn mozilla brwoser zie werkt het volgende goed[code:1:1957188dc0].header_rechts { border: 2px solid black; top: 5px; right:0; left: 148px; height: 45px; background: url('../images/site/menu_rechts.jpg'); position: absolute; }[/code:1:1957188dc0] maar ik IE wordt dit stukje maar 10px breed. Dat is de breedte van de background. Hoe los ik dit voor IE op? Anders ga ik toch weer met tabellen werken :oops:
Link naar reactie
Je zou dit kunnen gebruiken voor IE: http://www.doxdesk.com/software/js/position.html Aan de andere kant kun je misschien hier geen absolute positionering gebruiken, maar gewoon margin-left: 148px; en het linkerdeel van de header absoluut positioneren. Of desnoods de hele boel floaten. De vorige vraag ben ik al vergeten. Een compleet voorbeeld werkt altijd prettiger.
Link naar reactie
[quote:4d83686bb7="Demonaz"]hmm ik denk dat ik IE door heb. Het is bij desze browser of links of rechts een "marge" maar niet aan beide kanten. En dan gaat links boven rechts. Jammer. Ik ga weer met tabellen spelen.[/quote:4d83686bb7] Marge moet nog wel lukken, maar bij position:absolute werkt de 'edge-detectie' niet. Je moet als het ware een width en een height opgeven.
Link naar reactie
Zo half zelf verzonnen geloof ik. Ik dacht dat het stond in het artikel waar ik naar linkte. Iig, als je position:absolute gebruikt zonder de width en de height te setten, kun je handig gebruik maken van de top, left, right en bottom properties om iets positioneren tov de eerste parent element die position:relative/absolute heeft. Alleen werkt dat niet in IE, alleen in Mozilla en Opera.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...