Ga naar inhoud

Flash-presentatie voor tentoonstelling


Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik moet een beetje meehelpen met een tentoonstelling in een oude spoorhal in Amsterdam. Iemand gaat foto's nemen van allemaal doodgewone objecten in de stad, die allemaal iets met elkaar te maken hebben om een speciale betekenis te vormen. Voor een projector of zoiets is geen geld, wel konden we aan 20 oude PC's met beeldschermen komen. De beeldschermen zijn 15" en de PC's 75 MHz, zonder cd-rom-speler. :-? We hebben er maar een muurtje van gebouwd tijdens het installeren :wink: , en op de helft van de computers staat nu al Windows 95 met Internet Explorer 4.0. :P De bedoeling is dat er soort van diapresentatie of slideshow wordt gegeven op de computers, op ieder pc iets anders maar wel met herkenningspunten erin. Op het idee om Powerpoint te gebruiken voor zoiets heb ik negatief gereageerd :lol: , en de suggestie om Flash te gebruiken viel in goede aarde. Nou leek het mij het verstandigst om het uiteindelijke Flash-bestand uit te voeren als een Standalone Player (.EXE). Dan kan het ook mooi op Volledig Scherm worden weergegeven an zijn we van alle heisa af. Alleen: de bedoeling is dat er ook iets aan interactiviteit in komt. Op de tentoonstelling komt aan elke pc een toetsenbord te hangen, en waarschijnlijk geen muis (Daar hebben we er niet genoeg van!!!!). Er moeten met het toetsenbord een aantal acties mogelijk zijn: - Een "Reset"-toets, die de speelkop terug laat gaan naar Frame 1. - Een knop om de Framerate (fps) te verhogen of in elk geval het filmpje sneller te laten lopen. - Een knop om de Framerate (fps) te verlagen of in elk geval het filmpje langzamer te laten lopen. - Een "Play/Pause"-toets, die toggled tussen Play en Stop. Nu heb ik dat met twee toetsen maar ik heb het liever in één. Ik heb tot nu toen alleen een Play-toets, een Pause-toets, die twee heb ik liever in één, en een Reset-toets. Ik heb dit bewerkstelligd door buttons te maken met alleen een Hit-keyframe en daar de actie [code:1:6dc12656aa]on (keyPress) {} [/code:1:6dc12656aa] aan te hangen. Dat werkt. :D De nige vraag is nu: Hoe maak ik een button die het filmpje vertraagt, en hoe maak ik een button die het filmpje versnelt, en hoe maak ik een button die bij de eerste keer drukken stop() uitvoert, en bij een tweede keer drukken play() uitvoert? :) Alvast bedankt voor de hulp. 8) Groeten van Lennart Goosens. :P :wink:
Link naar reactie
Dynamisch de framerate wijzigen gaat niet, dus je zal de aansturing van de movie moeten regelen via een eigen timer functie. semi pseudo code: [code:1:a9b606e277] var frameOffset = 1; functie speedUp(): frameOffset++; functie speedDown(): frameOffset--; functie playMovie(): als currentframe+frameOffset > totalframes > gotoAndStop(1) anders > gotoAndStop(currentframe + frameOffset) start playmovie() in interval (setInterval) [/code:1:a9b606e277] Om een button te laten switchen tussen stop en start kan je bijv. de huidige status bijhouden in een globale variabele. [code:1:a9b606e277] var buttonstopsmovie = true; on (keypress) { if (buttonstopsmovie ) { buttonstopsmovie = false; stop(); } else { buttonstopsmovie = true; start() } } [/code:1:a9b606e277] /disclaimer: het is alweer een tijdje geleden dat ik iets met Flash heb gedaan dus bovenstaande is "uit de losse pols".
Link naar reactie
Als je met flash mx werkt: [code:1:a8fc053ec7] // zet deze functie op de hoofdtijdslijn. /* gebruik: _root.goPlay(1); | vooruit _root.goPlay(-1); | achteruit _root.goPlay(-2); | versneld achteruit _root.goPlay(2); | versneld vooruit _root.goPlay(0); | stoppen */ function goPlay(dir) { this.dir = dir; onEnterFrame { gotoAndPlay(_currentframe + dir); } } [/code:1:a8fc053ec7] Als je met flash 5 werkt, moet je eerst een mc aanmaken, en daar deze code op gooien: [code:1:a8fc053ec7] onClipEvent(load){ /* gebruik: _root.dir = 1; | vooruit _root.dir = -1; | achteruit _root.dir = -2; | versneld achteruit _root.dir = 2; | versneld vooruit _root.dir = 0; | stoppen */ } onClipEvent(enterFrame) { _root.gotoAndPlay(_root._currentframe + _root.dir); } [/code:1:a8fc053ec7] En de button: [code:1:a8fc053ec7] on(press){ if (stopped) { _root.goPlay(_root.dir); stopped = false; } else { _root.goPlay(0); stopped = true; } } [/code:1:a8fc053ec7] resetknop: [code:1:a8fc053ec7] on(press){ _root.dir = 0; // voor flash 5 _root.goPlay(0); // voor mx _root.gotoAndStop(1); } [/code:1:a8fc053ec7] !ongetest! ... en wat krijg ik nu als vergoeding? ;)
Link naar reactie
[quote:ff218cc205="InZane"]Zomaar een vraagje hoor: Draait het wel een beetje fatsoenlijk op een P75?? We hebben hier namelijk een paar oude Imacs staan en als ik al zie hoe beroerd flash movies daarop draaien.. nog net geen diashow.[/quote:ff218cc205] Uhm, niks draait op een P75. Zelfs windows 95 heeft er moeite mee... Dacht dat je daar al rekening mee gehouden had?
Link naar reactie
Hallo mensen, even voor alle duidelijkheid: "Soms is de sloop je enige hoop ja", zeker met een budget van 200 euro ofzo. En om nog meer duidelijkheid te scheppen: het idee van dit project is nu juist een diashow. En om nóg meer duidelijkheid te scheppen: Ik heb onder Windows 95 nog nooit problemen gehad met Flash 5. Want ik gebruik dus Flash 5. En idd, het zal niet echt soepeltjes draaien maar het is toch een slideshow. Ik zal het een en ander proberen. :D :) Groeten van Lennart Goosens. :P :wink:
Link naar reactie
Is het niet ook mogelijk om vertraagd vooruit te spelen? Achteruit is super maar het moet ook nog eens Vertraagd kunnen. (_root.dir = 0.5;?). [b:55d79040aa]En hoe maak ik een mc aan?[/b:55d79040aa] :roll: :o Groeten van Lennart Goosens. :P :wink: [quote:55d79040aa="[m]"]Als je met flash mx werkt: Als je met flash 5 werkt, moet je eerst een mc aanmaken, en daar deze code op gooien: [code:1:55d79040aa] onClipEvent(load){ /* gebruik: _root.dir = 1; | vooruit _root.dir = -1; | achteruit _root.dir = -2; | versneld achteruit _root.dir = 2; | versneld vooruit _root.dir = 0; | stoppen */ } onClipEvent(enterFrame) { _root.gotoAndPlay(_root._currentframe + _root.dir); } [/code:1:55d79040aa] [/quote:55d79040aa]
Link naar reactie
Hallo mensen, zouden jullie het een beetje beter kunnen uitleggen? :o :roll: Zo ver ben ik nog niet, ik moet eerst zeggen wat ik al heb :D : - Een reset-knop - Een quit-knop voor het afsluiten van de presentatie - FSCommands om de Standalone Player instructies te geven. Ik moet nog hebben: - Een knop die toggled tussen Play/Pause - Eén knop voor het versnellen van het tempo, een + knop dus - Eén knop voor het vertragen van het tempo, een - knop dus - Achteruit is ook wel fijn, maar hoeft niet. Alvast bedankt voor de hulp. :) Groeten van Lennart Goosens. :P :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...