Ga naar inhoud

CSS table info


Aanbevolen berichten

Na een vraag over CSS en hovers hier nog een vraag over CSS. Je moet het toch eens leren he. Ik wil een tabel als header gebruiken op pagina. Nu zou het makkelijk zijn als ik alle instellingen van die tabel ook via CSS zou kunnen laten lopen. Ik heb al wat geprobeerd maar het lukt steeds neit 100%. Het gaat om een breedte van 90%, hoogte van 20px, border 0, table center, text center en een bg color. Wie kan mij zeggen hoe dat via CSS te doen? Timo
Link naar reactie
heyy, Okay, ik weet al wat ik fout deed. td en table door elkaar :s heb de site nog eens gelezen. Veel wist ik wel maar heb toch wat leuke dingen opgedaan... Nu zit ik met het volgende probleem. Ik probeer dingen met betrekking tot kleur allemaal in de CSS op te nemen. Heb ik gedaan. Nu had ik een table met verschillende kleuren per cell. Dus heb iedere cell in een stukje dic gezet en een class gegeven bij dit [code:1:281d02168f].tabel-geel td { background: #FFF200;[/code:1:281d02168f] In Dreamwaever zag dat er ook allemaal weer goed uit enz. Als ik de kleur in het CSS aanpaste werden idd alle cellen met die class die kleur. Alleen toen, ik bekeek het in de browser... Alles wit... Hoe kan dat en weet iemand een oplossing? Timo
Link naar reactie
Uhm, net toen je deze reactie plaatste had ik het opgelost. Ik moet niet [code:1:0eed889ef3].tabel-rood td { background: #FF2828 }[/code:1:0eed889ef3] en dan in een div veld met class="tabel-rood" zetten maar [code:1:0eed889ef3].tabel-rood { background: #FF2828 }[/code:1:0eed889ef3] en dan niet in een div veld maar <td class="tabel-rood"> doen... Timo
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...