Ga naar inhoud

[CSS] menu met 'float' of 'position: absolute'


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met een site voor de autorijschool waar ik les, en nu heb ik zo m'n twijfels hoe ik het menu moet positioneren. Zal ik het doen met float (wat ik zelf niet zo handig vind, aangezien ik de 'float' een beetje eigenwijs vind), of gewoon met 'position: absolute', en dan de inhoud met een margin-left plaatsen. Nu heb ik met de laatste manier wel ervaring, en die bevalt me daarom ook wel goed, maar het kan natuurlijk ook met 'float'. Heeft het gebruik van 'float' voordelen ten opzichte van 'position: absolute'?
Link naar reactie
Ik vind 'float' gevaarlijker, omdat de positie niet zo 'vaststaat' als met position:absolute en margin-left. Als een float ergens net niet in past (1px verschil in een of andere browser), dan vliegt die helemaal naar beneden. Ik denk eigenlijk ook niet dat float is bedoeld voor dit soort layout-dingen eigenlijk.
Link naar reactie
[quote:b2f339e396="mw22"]Ik vind 'float' gevaarlijker, omdat de positie niet zo 'vaststaat' als met position:absolute en margin-left. Als een float ergens net niet in past (1px verschil in een of andere browser), dan vliegt die helemaal naar beneden. Ik denk eigenlijk ook niet dat float is bedoeld voor dit soort layout-dingen eigenlijk.[/quote:b2f339e396]Das idd een nadeel, en ook niet all ua's interpreteren float hetzelfde, ik denk maar dat ik op position:absolute overstap.
Link naar reactie
Gebruik de beste tool voor de job. Als position:absolute werkt en doet wat jij wilt bereiken, dan is er geen reden om float te gebruiken. Inderdaad is float vaak net iets ingewikkelder (ook vanwege buggy browser ondersteuning), maar anderzijds is het ook flexibeler. 't Is maar net waar je het voor nodig hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...