Ga naar inhoud

( :-? waarschijnlijk CSS) probleempje met scrollen


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben met een site bezig die ik met css en html maak, maar nu doet de site een beetje raar bij het scrollen, hij wil namelijk met mijn scrollwieltje alleen scrollen als de cursur boven tekst zit, niet als hij boven lege plekken zit. Het ligt niet aan mijn pc want op andere sites kan ik wel normaal scrollen met mijn scrollwieltje. Heeft dit iets te maken met de css code die ik gebruik?? Voor de zekerheid is hier de code die ik voor de content gebruik: [code:1:c4c9352167] body{ overflow-y:hidden; } div#content{ height:100%; overflow:auto; width:100%; } .kop { color:"#800080"; text-decoration: underline; font-weight:800; font-family:"times new roman"; } p.nieuws:first-line { font-weight:bold; font-size:"20" } table { text-align:center; } table.left { text-align:left; } .link { text-decoration: none } [/code:1:c4c9352167] Ik denk zelf dat het met het commando "overflow" te maken heeft, want die zorgt voor de scrollbars
Link naar reactie
Met mozilla scrolt er helemaal niets, niet met wieltje, cursor of pijltjes toetsen. De validator knapt af op hoge ascci codes. Verder bv: height="8,33%". dat gaat nooit goed met die decimalen en een komma. Met IE6 scrolt het wel, ook met het wieltje, maar er zit een beetje "slip" in. Heel veel draaien voor een beetje beweging. wimb
Link naar reactie
yes, dat position:relative doet het 'm inderdaad, ik snap eigenlijk niet waarom dus als iemand me dat kan uitleggen, en over de compatibiliteit in mozilla: ik heb dat height=8,33% weggehaald (was helemaal niet nodig) en ik heb overflow-y in overflow veranderd Ik heb zelf nog geen mozilla, maar die ga ik wel downloaden om te kijken of de website er daarin wel goed uitziet
Link naar reactie
In Mozilla werkt dat inderdaad niet, zie: http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=97283 - scrolling (keyboard or mouse wheel) does not work for elements such as div using overflow - auto or scroll Ik ben ook heel benieuwd of iemand dat kan uitleggen, waarom position:relative wel werkt. Maar ik denk dat het gewoon een obscure bug is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...