Ga naar inhoud

(HTML) site in het geheel centreren


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Ik ben bezig een website te maken en die wil ik er graag op verschillende resoluties goed uit laten zien. In eerste instantie vind ik het teveel werk om voor elke resolutie een aparte site te gaan maken dus maak ik de site voor 800x600 en dan laat ik die site voor hogere resoluties centreren, maar mijn vraag is nu: hoe doe ik dat? Ik weet dat het kan want de website van computertotaal zelf heeft dit ook.
Link naar reactie
De Computer!Totaal site doet dit met behulp van een frameset. Middenframe met content een vaste breedte (780 px of zo), linker en rechter frame met een (achtergrondje of een) kleurtje een variabele breedte (*). Je kunt het natuurlijk ook met CSS doen. [url=http://www.maxdesign.com.au/presentation/process/index.cfm]Hier[/url] staat een leuke en begrijpelijke uitleg over hoe je een site geheel opbouwt met behulp van CSS, waarbij uiteraard ook aandacht aan de positionering wordt geschonken. Succes ermee!
Link naar reactie
nee, toch niet :-? Ik gebruik namelijk frames. De indeling is: topframe over de hele breedte, links in het onder gedeelte een menuframe, rechts in het ondergedeelte een mainframe. Met dat bovenste frame lukt het wel omdat die in zijn eentje is, maar die twee frames die naast elkaar zitten daar gaat het niet mee, weet iemand hoe ik dit dan moet oplossen??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...