Ga naar inhoud

[CSS] background-position: center center; > alleen Mozill


Aanbevolen berichten

Vraag 1 'k Ben dus bezig een site te maken van m'n PWS, en daar wil ik in het navigatiemenu zo'n pijltje hebben, die vier kanten opwijst. Nu zie je deze al staan. Als je de site met Opera bekijkt, staat 'ie tegen de rechterkant van et navigatiemenu, Als je de site met IE bekijkt, dan staat 'ie tegen de rechterkant van het navigatiemenu, Als je de site met Mozilla bekijkt, dan staat ie helemaal in het midden; goed dus. Kan ik hieruit concluderen dat alleen Mozilla [code:1:a51f11ff14]background-position: center center; [/code:1:a51f11ff14]ondersteund?? ps. Let verder niet op de site, er moet nog veel gebeuren (natuurlijk zijn op en aanmerkingen altijd welkom) CSS: http://htb.ath.cx/BR/opmaak.css HTML: http://htb.ath.cx/BR/index.php?d=deel2 Vraag 2 Is het altijd nodig om voor een illustratie de hoogte en breedte op te geven? Ik betrapte me d'r zelf net op dat ik dat bij deze site nog niet gedaan heb.
Link naar reactie
Speel is met de 'padding' en 'margin' van '#menu ul'. Het zou toch is duidelijk moeten worden dat je voor elk element behalve DIV 'padding' en 'margin' [b:cb9b8a16f5]moet[/b:cb9b8a16f5] instellen wil je geen overwachte resultaten krijgen :wink: . En voor de rest:[code:1:cb9b8a16f5]background:url(img) no-repeat center;[/code:1:cb9b8a16f5]
Link naar reactie
De ul's zijn verschillend in mozilla en ie. Zet er meer eens een border om dan kun je het zien. je kunt het best de achtergrond zetten in de div #menu, niet in de ul. probeer maar : [code:1:45757ba44e]#menu { background-image: url(list_achter.png); background-repeat: no-repeat; background-position: center center; }[/code:1:45757ba44e] Dan moet het goed zijn... wimb
Link naar reactie
Johnny321, zet maar een border om de ul, dan kun je het verschil zien. In IE zit de linker border veel meer naar rechts. Het plaatje stond echt wel in het midden bij IE, maar dat midden is gewoon op een andere plaats dan bij Mozilla. Als ik een css probleem heb zet ik altijd een border om te zien hoe de div eruit ziet. En valideren natuurlijk, help ook heel goed. wimb
Link naar reactie
Qua taalgebruik: Inleiding: journaals --> journalen Ook [b:2c26dd0b8a]sloot [/b:2c26dd0b8a]dit onderwerp goed aan bij onze profielvakken, economie en aardrijkskunde. --> Gebruik de tegenwoordige tijd, dus 'sluit ... aan' Over de site: Aan deze site, of wat op deze site [b:2c26dd0b8a]staaat[/b:2c26dd0b8a], kunnen geen rechten worden ontleent. Extra info: Officieel moesten we 80 [b:2c26dd0b8a]uur[/b:2c26dd0b8a] per persoon aan dit profielwerkstuk werken. Lees ik net dat je al een voldoende hebt.. Ook geslaagd?
Link naar reactie
[quote:1492bd548f="Anne"]En 'padding' dan? Ik had het over beide. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het niet zo werken aangezien ik het zelf meerdere malen heb toegepast.[/quote:1492bd548f] Maar dan verschuift de text ook mee, ik heb nu de achtergrond in de #menu staan, wat ook wel goed werkt. [quote:1492bd548f="WimB"]Johnny321, zet maar een border om de ul, dan kun je het verschil zien. In IE zit de linker border veel meer naar rechts. Het plaatje stond echt wel in het midden bij IE, maar dat midden is gewoon op een andere plaats dan bij Mozilla. Als ik een css probleem heb zet ik altijd een border om te zien hoe de div eruit ziet. En valideren natuurlijk, help ook heel goed. wimb[/quote:1492bd548f] Ik heb et ook gedaan met de borders. Goeie tip. thnx
Link naar reactie
[quote:ecad115f11="MichielPH"]Ik dacht dat je het nog moest inleveren (niet nagedacht dat het schooljaar al is afgelopen), en zou minder spelfouten altijd beter zijn, toch? NL was trouwens ook m'n laagste, een 6,4. Dit was op m'n eindlijst wel mijn enige zes![/quote:ecad115f11]bah, leerpik :P, maar zoveel spelfouten zitten d'r niet in.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...