Ga naar inhoud

Lage framerate in een flash movie


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb voor een project voor mijn studie de volgende flash movie gemaakt, alleen is de framerate ontzachelijk langzaam. Zelfs op mijn P4 3,0 ghz is het spelletje onspeelbaar. Als ik in de flash movie de qualaty op low zet draait hij wel vloeiend. [url]http://stud.cmd.hro.nl/0757199/Vakken/Zomer/kerk/Da%20Vinci.html[/url] Een sugestie hoe ik deze flash aplicatie vloeiender kan krijgen zonder al te veel kwaliteits verlies?
Link naar reactie
Zo weinig mogelijk transparantie gebruiken. Zo weinig mogelijk plaatjes gebruiken. Je framerate omhoog gooien. (waar je de grootte van je movie kan instellen) Dat zijn meestal de oorzaken daarvan. Ook is onnodige code een grote veroorzaker. Veel met hitTest() gewerkt? Hoe check je wanneer een mannetje van een trap afvalt?
Link naar reactie
dit is voor mij voor het eerst dat ik een flash stand alone applicatie heb getracht te maken, voorheen heb ik me alleen bezig gehouden met navigatie menu's en kleine filmpjes. met de mannetjes heb ik inderdaad getracht met hittest te werken, alleen werkt dat ontzettend slecht. De machines hebben een hittest met de mannetjes maar dat functioneerd alleen maar als je het mannetje raakt vlak voor gghet mannetje in aanraking komt met de trap :S geen idee hoe ik dit moet oplossen. de film staat in flash op 25 fps, ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik dit omhoog gooi naar bijvoorbeeld 50. Ook heb ik een vrij grote hoeveelheid code voor het gedeelte om de mannetjes random te laten opkomen.
Link naar reactie
[offtopic]Wacht ff, jij bent van CMD! Check over een weekje of 2: http://stud.cmd.hro.nl/0754308 Daar komt een recourse dingetje te staan voor cmd'ers die wat voor ICT willen leren. Design is half af (hopelijk voor dinsdag :S), content moet nog komen. [/offtopic] Dat random en kijken wanneer een mannetje van een trap af valt is niet zo veel werk. Wat je kan doen is eerst willekeurig een mannetje laten lopen, en de nummer van het mannetje (1,2,3,4 of 5) in een variabele(mannetje) op te slaan. Aan het einde van de animatie (of waar je dan ook voor wilt zorgen dat het mannetje op de trap is geklommen) komt dan de code wat je uit wilt laten voeren, bijv een punt aftrek. Vergeet ook niet om de viariabele die je gebruikt heb om aan tegeven welk mannetje loopt, op nul te zetten. Op de laddermannetjes zet je dan een stukje code dat een andere variabele (ladder), met ook weer het nummer die daar bij hoort. Nu zet je ergens anders op een onEnterFrame, een if statement die kijkt of één van de twee variabelen niet nul is ( if( mannetje && ladder ) ). Zoja, dan een if statement die kijkt of de twee variabelen gelijk zijn. Zoja, punt erbij en zet de twee variabelen weer op nul. Zo nee, doe dan niks. Dit is belangrijk, want zo geef je de speler tijd om een trab naar benede te gooien. De code op het einde van het lopend mannetje zorgt wel voor de puntenaftek. En dat is het zo'n beetje. Oja, voordat ik het vergeet: de framerate die je instelt, is een richtlijn. Als flash het niet trekt, is de werkelijke framerate lager. Dus als flash al moeite heeft bij 24fps (hij draait bijvoorbeeld op 12fps), dan zal dat ook zijn op 50fps of 220fps.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...