Ga naar inhoud

W3C standaard


Aanbevolen berichten

Hoi Sinds kort gebruik ik de firefox browser, en ben er achter gekomen dat ik me met mijn website niet aan de w3c standaards heb gehouden. http://lifeje.apsinfo.nl Kan iemand mij uitleggen (mijn engels is niet voldoende om de uitleg die gegeven wordt te snappen) wat ik verkeerd heb gedaan of anders moet doen? De site is gemaakt in Dreamweaver en het geluid wordt niet weergegeven in firefox, omdat deze browser zich schijnbaar strikt houd aan die standaards (met Opera en IE wordt het wel weergegeven). Groetjes Marjan
Link naar reactie
Hoi Kijk dat is dus zo apart. Meerdere firefox gebruikers geven diverse meldingen aan. De 1 hoort op de start pagina wel geluid en verder niet. Ik bv. heb nergens geluid, jij enkel bij "vakantie". Je zou dan geneigd zijn te zeggen dat het niet aan de site ligt maar aan firefox instellingen, per machine. Dit heb ik nagevraagd (firefox forum), hoe dat te veranderen, echter ik krijg enkel de simpele opmerking : "het ligt niet aan firefox maar aan de site, die voldoet dan niet aan de W3C standaards" (maar mbt. geluid voldoet deze vlg mij er wel aan) De fouten in de bron code moeten verholpen worden daar wordt aan gewerkt, maar deze beperken zich vlg. mij tot laden en beeld niet naar geluid. Loll.. al met al wordt het steeds raadselachtiger allemaal. Misschien dat iemand mij op weg kan helpen waar het nu precies fout gaat, en wat de boosdoener is (kan zijn)? Groetjes Marjan
Link naar reactie
Uiteraard kun je je code wel valideren, je markup opschonen, minder JS en meer CSS gebruiken, maar de vraag blijft of zo'n soort homepage wel handig is en niet gewoon wat drag & drop werk in frontpage is geweest wat even leuk was, maar niet altijd. Uiteindelijk draait het internet om inhoud en daar is je huidige pagina _totaal_ niet op gericht, zowel visueel als structureel niet. Maar dat hangt natuurlijk van je doel af, het kan best zo zijn dat je gewoon iets grappigs wilt neerzetten wat wel werkt. In dat geval zou ik eerst is wat gaan leren over CSS, JS, HTML. De site is bekijken met een hogere resolutie en die foto is heroverwegen (positionering etc.). De navigatie iets meer gestructureerd maken en meer.
Link naar reactie
Bedenk ook dat er nog geen definiteve versie uit de stallen van The Mozilla Organization zijn gekomen, en er relatief snel achter elkaar nieuwe versies uitkomen. Mijn tip is dat je zelf leert hoe html er eigenlijk uit moet zoen, hoe het werkt. Het is echt niet moeilijk om te leren, want er zijn maar een paar regels waar je aan moet houden. Ik zlef heb hier helaas geen link voor, maar er zijn vast en zeker honderden basis html tutorials te vinden die je op weg helpen. Kijk wel uit voor tutorials die niet uitleggen waarom je iets moet doen (bijv. dat je een head,title en body tag noet hebben), want daar schiet je niks mee op. Gewoon en beetje leren, beetje proberen en je hebt er veel meer plezier in.
Link naar reactie
Hoi hoi Bedankt voor alle reacties Deze website is mijn privesite die fun als fundament heeft, gekoppeld aan leren omgaan met Dreamweaver en zijn mogelijkheden. (heb dus nog wel wat jaren voor de boeg :oops: ) Op zich werkt alles perfect (IE en Opera) enkel in firefox niet, terwijl ik er nu achter ben dat de site voldoet aan de W3C standaards. Gezien het andere project, apsinfo welke nog gemaakt is in Word, omzetten in Dreamweaver en de tijd die dat neemt, denk ik dat het beter is de site voorlopig te laten zo hij is tot er een definitive release van firefox komt. Het vermoeden dat het aan die browser ligt wordt steeds groter omdat het zo divers reageert wanneer het op verschillende machines bekeken wordt. Zo schijnt het dat wanneer firefox geupdate is van vorige versies naar 0.9 geluiden wel te horen zijn op bepaalde machines en site's. We hebben de code trouwens, van de beginpagina, geheel opgeschoond en getest (zonder gif en java) met een negatief resultaat mbt. het geluid. Vooralsnog dus geen oplossing en heb ik dit probleem voor me uit geschoven. Nogmaals iedereen heel erg bedankt voor de tips, raad en gedane moeite mij te helpen. Groetjes Marjan
Link naar reactie
[quote:d31283055a="Lifeje"]Hoi hoi Bedankt voor alle reacties Deze website is mijn privesite die fun als fundament heeft, gekoppeld aan leren omgaan met Dreamweaver en zijn mogelijkheden. (heb dus nog wel wat jaren voor de boeg :oops: ) Op zich werkt alles perfect (IE en Opera) enkel in firefox niet, terwijl ik er nu achter ben dat de site voldoet aan de W3C standaards. Gezien het andere project, apsinfo welke nog gemaakt is in Word, omzetten in Dreamweaver en de tijd die dat neemt, denk ik dat het beter is de site voorlopig te laten zo hij is tot er een definitive release van firefox komt. Het vermoeden dat het aan die browser ligt wordt steeds groter omdat het zo divers reageert wanneer het op verschillende machines bekeken wordt. Zo schijnt het dat wanneer firefox geupdate is van vorige versies naar 0.9 geluiden wel te horen zijn op bepaalde machines en site's. We hebben de code trouwens, van de beginpagina, geheel opgeschoond en getest (zonder gif en java) met een negatief resultaat mbt. het geluid. Vooralsnog dus geen oplossing en heb ik dit probleem voor me uit geschoven. Nogmaals iedereen heel erg bedankt voor de tips, raad en gedane moeite mij te helpen. Groetjes Marjan[/quote:d31283055a]Zoals ik al zei, het is nog geen perfect product. :) Er wordt nog dagelijks aan gesleuteld, dus zitten er verschillen tussen verschillende versies. Zolang de nieuwste versie het goed doet, zou ik er geen zorgen over maken. Oh, en nog iets: zodra ik jouw site bezoek, pakt mijn download accelerator (download programmatje) het wavje automatisch. Bij [url="http://www.rapalje.com/music/high/02.html"]deze[/url] site heb ik dat niet. Jij mist het type attribuut, wat misschien verklaart dat hij niet af worst gespeeld. [code:1:d31283055a] <embed src='geluidje.wav" width="1" height="1" type="audio/x-wav" autostart="true" hidden="false">[/code:1:d31283055a]
Link naar reactie
Ik denk ook dat die verschillende versies, en de kennis die de gebruikers van firefox hebben het verschil maakt. Vandaar ook dat ik het voor me uit heb geschoven, mijn kennis van firefox is erg beperkt nog. En de site werkt verder goed in de overige browsers. Heb nog wel een vraag: Hoe krijg ik dat zo ingesteld in firefox dat ik die geluiden wel kan horen? tenminste als je bedoelde dat jij in firefox het wel kan afspelen. groetjes marjan
Link naar reactie
[quote:bdb405731c="Lifeje"]Ik denk ook dat die verschillende versies, en de kennis die de gebruikers van firefox hebben het verschil maakt. Vandaar ook dat ik het voor me uit heb geschoven, mijn kennis van firefox is erg beperkt nog. En de site werkt verder goed in de overige browsers. Heb nog wel een vraag: Hoe krijg ik dat zo ingesteld in firefox dat ik die geluiden wel kan horen? tenminste als je bedoelde dat jij in firefox het wel kan afspelen. groetjes marjan[/quote:bdb405731c]Die code die ik gegeven had doet het bij mij wel. Deze code stond op een site (linkje staat ook in mijn vorige post) waar het geluid gelijk ging spelen. zonder downloadvenster op te roepen.
Link naar reactie
[quote="[m]"][quote:0f0b652455="Lifeje"] Het vermoeden dat het aan die browser ligt wordt steeds groter omdat het zo divers reageert wanneer het op verschillende machines bekeken wordt.[/quote:0f0b652455] Lolll alweer een andere manier, en deze lijkt veel op wat er de 1e keer mijn site opstarten gebeurde hier, het geluid werd gelezen echter niet afgespeeld. [quote:0f0b652455="[m]"][quote:0f0b652455="[m]"] Zoals ik al zei, het is nog geen perfect product. :) Er wordt nog dagelijks aan gesleuteld, dus zitten er verschillen tussen verschillende versies. Zolang de nieuwste versie het goed doet, zou ik er geen zorgen over maken. Oh, en nog iets: zodra ik jouw site bezoek, pakt mijn download accelerator (download programmatje) het wavje automatisch. Bij [url="http://www.rapalje.com/music/high/02.html"]deze[/url] site heb ik dat niet. Jij mist het type attribuut, wat misschien verklaart dat hij niet af worst gespeeld.[/quote:0f0b652455] Bij het starten van die url gebeurd hier het volgende: vraag om toestemming download geluid windows mediaplayer opent zich en geluid speelt af de pagina staat achter 1 de mediaplayer en 2 een nieuw blanc venster. Een 2e maal de site starten geeft: De pagina zoals het moet enkel zonder geluid. [code:1:0f0b652455] <embed src='geluidje.wav" width="1" height="1" type="audio/x-wav" autostart="true" hidden="false">[/code:1:0f0b652455][/quote:0f0b652455] Deze geprobeerd en werkt ook niet. groetjes Marjan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...