Ga naar inhoud

xhtml openen in nieuw venster


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ben me eens gaan verdiepen in xhtml, Nu heb ik mijn broncode gechecked en zag dat <a href="" target="_blanc"> niet kon doordat target niet voorkomt in xhtml nu heb ik dit opgelost met id="_blanc" maar weet eigenlijk niet of dit wel klopt. Hij geeft het in de check niet als fout weer maar dat komt doordat hij volgens mij alleen maar naar de code kijkt hoe hij is opgeschreven en een id alle waarden kan hebben. Weten jullie wel of dit een goede oplossing is?
Link naar reactie
Overigens zou je het wel via het JavaScript DOM kunnen doen, die staat namelijk los van de XHTML-specificatie. Voor meer info kun je [url=http://www.sitepoint.com/article/1041/1]hier[/url] terecht. Ik zou er trouwens niet aan beginnen, want ik bepaal toch echt liever zelf of pagina's in een nieuw venster/tab moeten verschijnen... Maar goed, dat is weer een andere discussie. - Bas
Link naar reactie
[quote:1ef1398cb9="Anne"]maar ik zie het nadeel eerlijk gezegd niet; wat is het?[/quote:1ef1398cb9] Jij ziet dat nadeel misschien niet, maar een heleboel andere gebruikers zien dat nadeel wel. Gewoon omdat ze gewend zijn dat bij veel pagina's een externe link in een nieuw venster opent (noem het maar een de facto standaardje).
Link naar reactie
[quote:08a797f414="Anne"](Heb jij ook een bron, want die ben ik nog nooit tegen gekomen eerlijk gezegd.)[/quote:08a797f414] Ik kan alleen putten uit mijn eigen ervaring en feedback van gebruikers van een intranet bij een grote international. Dus nee, ik heb geen bron. En om eerlijk te zijn liet ik me iets te veel leiden door de wensen bij het openen van documenten (bijv brochures in pdf formaat) of applicaties vanuit een portal. Overigens vind ik de bronnen die hier genoemd worden, op z'n zachtst gezegd, twijfelachtig. Dat het op internet staat betekent natuurlijk nog niet dat het ook waar is. Er wordt gesproken over onderzoeken, maar er wordt geen bron (;)) vermeld. p.s. Ik ben het overigens ook gewoon eens met de stelling, dus aub geen kruistocht starten tegen mij :D
Link naar reactie
hm denk dat ik de pagina's ook maar in zelfde venster laat openen. Alhoewel ik zelf wel vaak uit ga van een nieuw venster waardoor ik dus ook gewend ben vensters na bekijken weer af te sluiten. en dan ga ik opzoek naar het venster met andere site die ik dan dus ook al afgesloten heb. :( Misschien moet ik me zelf toch maar eens aanleren meer met de Back button te werken. tnx voor jullie reacties
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...