Ga naar inhoud

2 Frames in 1, target probleempje


Aanbevolen berichten

Ik heb een "website'tje" met verschillende frames, en ik wil de links die in "left" staan, openen in "main1" (zie pics). Maar omdat "main1" en "left" niet in de zelfde frameset zitten, krijg ik het dus niet voor elkaar. [img:e22ac6e722]http://members.lycos.nl/schooltroep1234/frames1.JPG[/img:e22ac6e722] [img:e22ac6e722]http://members.lycos.nl/schooltroep1234/frames2.JPG[/img:e22ac6e722] Ik ben niet erg (lees: niet) goed met html, en klooi dus vooral aan in Frontpage... Ik weet dat je het beter in kladblok kunt doen, etc... Maar ik heb helaas nog geen tijd gehad html geheel onder de knie te krijgen :) Is er een manier om die links toch te openen in "main1" vanuit "left"...? Alvast Bedankt, ennuh sorry voor de lelijke plaatjes :P
Link naar reactie
Gebruik geen frames :) ga naar de broncode. De link in de 'left' (iets al dit)[code:1:e749d63323]<a href="inhoud.html" title="inhoud van nog wat enzo">Inhoud</a>[/code:1:e749d63323]. Daar moet je een target invoegen, [code:1:e749d63323]<a href="blaat" title="inhoud van nog wat enzo" target="main1">Inhoud</a>[/code:1:e749d63323]
Link naar reactie
Ja, dat begrijp ik :) Maar wanneer ik dat doe, opent hij hem gewoon nog steeds in left :-? Ik denk dat dat komt doordat main1 niet in de (aparte) frameset van het hele linker gedeelte voorkomt... Helaas heb ik niets te zeggen of het wel of niet gebruiken van frames... Ze moeten worden gebruikt om het updaten v/d site te vereenvoudigen. Ook al kan het misschien anders, ze moeten (helaas) worden gebruikt. Kan ik die links niet op de een of andere manier naar die andere frameset te verwijzen? Degene waar main1 in voorkomt dus...?
Link naar reactie
Koen, klik met rechts op de link en selecteer "Eigenschappen van hyperlink...", in het volgende venster zie je rechts onderin een vakje waar "Doelframe:" voor staat met achter het vakje een knop met een potlood figuurtje erin, klik daarop en je kan bij "Huidige framepagina" aanklikken in welk frame je de pagina wilt laten openen. Moos
Link naar reactie
[quote:15fa7a7b93="Moos"]Koen, klik met rechts op de link en selecteer "Eigenschappen van hyperlink...", in het volgende venster zie je rechts onderin een vakje waar "Doelframe:" voor staat met achter het vakje een knop met een potlood figuurtje erin, klik daarop en je kan bij "Huidige framepagina" aanklikken in welk frame je de pagina wilt laten openen. Moos[/quote:15fa7a7b93] Ja, zo zou hij het normaal inderdaad moeten doen, maar bij mij niet... Daar staat maar 1 frame, als ik dat doe bij een link in een ander frame, krijg ik daarzo wel alle frames te zien. Maar wanneer de link in "left1" staat, krijg ik maar 1 frame te zien bij dat overzicht... :-? Vanuit "left2" werkt het wel gewoon prima. [quote:15fa7a7b93="Johnny321"]Frames moeten?? Ooit van PHP gehoord?[/quote:15fa7a7b93] Tsja, php wordt niet ondersteunt door de server (kan ook niet geinstalleerd worden...) en ik heb de opdracht gekregen frames te gebruiken. Maar wat is er zo erg aan frames?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...