Ga naar inhoud

mailadres op site


Aanbevolen berichten

zie http://automaticlabs.com/products/enkoderform/ waar je een versleuteling in html kunt krijgen. gegevens invoeren, op de knop drukken, en je kunt een stukje html knippen en plakken in je pagina waar het emailadres moet komen. werkt perfect, en je emailadres is voor zoekers niet te achterhalen uit de broncode.
Link naar reactie
[quote:69a5237306="derkdejong"]zie http://automaticlabs.com/products/enkoderform/ waar je een versleuteling in html kunt krijgen. gegevens invoeren, op de knop drukken, en je kunt een stukje html knippen en plakken in je pagina waar het emailadres moet komen. werkt perfect, en je emailadres is voor zoekers niet te achterhalen uit de broncode.[/quote:69a5237306] Bedankt Derk, Een hele goede tip en het werkt perfect! Ik heb het meteen met mijn nieuwe e-mail adres in mijn vernieuwde website (binnenkort op internet) verwerkt! Tnx :) Mijn oude adres stond inderdaad bol van SPAM :evil:
Link naar reactie
gerben: als je een mail form gebruikt, moet je toch nog steeds je mail adres in de broncode zetten? en aangezien spam bots geen sites via internet explorer bezoeken, maar gewoon de html code doorpluizen (lijkt mij), boeit het niet zoveel of het mailadres in een <p> staat of in een <form action send to> staat, of heb ik het nou mis?
Link naar reactie
[quote:fbb37b612c="gerben"]Ja dus. Zet NOOIT een e-mail adres online. Denk dat je beter een mail formuliertje kunt gebruiken.[/quote:fbb37b612c] grappig. mijn mail adres stond vermeld op mijn website en ik werd overspoelt met spam. nu ik het mailadres enige tijd verwijdert hebt, wordt het aantal spam steeds minder. nu één bericht in de week. d.
Link naar reactie
Ik heb m'n beide gmail accounts online gezet, omdat ik het (1) niet zo'n interessante service vindt en (2) ik benieuwd was naar het aantal spam emailtjes. Tot nu toe heb ik er nog geen 1 gehad. Beide staan zonder 'encoding' of wat dan ook online. Tevens heb ik op diverse sites e-mailadressen geplaatst met HEX encoding (&#x$; waar $ de HEX aanduiding moet zijn) (dus complete encoding zie http://limpid.nl/contact ) en daar is tot op heden ook nog geen spam op binnengekomen.
Link naar reactie
Zo'n form zie ik wel zitten, maar het lukt me niet echt om het goed te laten verzenden. Krijg steeds een attachment die ik niet kan openen. @Gerben, wat moet ik met die files van NMS? Ik ben nog een echte leek op gebied van scripts ed zijn er nog andere opmerkingen? De site staat voorlopig op mijn eigen webspace (die is trouwens nog niet af, voor alle duidelijkheid :) ) http://users.pandora.be/dvd-corner
Link naar reactie
@juleswijlers: Je kunt het mail adres in het script opnemen. Dat script is voor de spambots niet leesbaar, aangezien die alleen de output zien. Je kunt het adres ook in je html zetten, maar dan heeft het form natuurlijk weinig zin. @DiTn: Dit is een perl script. Je provider moet perl ondersteunen om het te kunnen gebruiken. Installatie van het script wordt verder uitgebreid op de site en in de README behandeld. Kom je er niet uit, gebruik dan (voorlopig) gewoon zo'n mailform service.
Link naar reactie
@Anne: ik zie je oplossing op de limpid site, en die lijkt me wel wat. Zoek nu het hele web af naar de hex codes voor karakters, maar kan alleen de speciale karakters (á, à, ä, etc.) vinden. Op welke zoekterm moet ik zoeken om de hex codes van 'normale' karakters te vinden? Of hoe werkt die omzetting naar hex codes, m.a.w. kan ik ze ook zelf afleiden? Alvast bedankt! Tien minuten later... Edit: volgens mij heb ik het al gevonden. Met ASCII codes zo te zien: [url]http://www.cplusplus.com/doc/papers/ascii.html[/url]
Link naar reactie
[quote:3f49d801fe="teacher"][quote:3f49d801fe="DiTn"]Zo'n form zie ik wel zitten, maar het lukt me niet echt om het goed te laten verzenden. Krijg steeds een attachment die ik niet kan openen. [/quote:3f49d801fe] Heb je wel een enctype meegegeven?[/quote:3f49d801fe] kon kiezen tussen 'multipart/form-data' & 'application/x-www-form-urlencoded' met beiden krijg ik een bijlage, die ik niet kan openen voorlopig werkt het met text/plain :-?
Link naar reactie
Deze werkt toch ook? [code:1:e44293e5c3]function meel(a,b,c,d) { var naam = a; var domein = b; var klas = c; var beschr = d; document.write('<a class=\"' + klas + '\" href=\"mailto:' + naam + '@' + domein + '\">'); document.write(beschr + '</a>'); } function meler(a,b) { var name = a; var domain = b; document.write('<a href=\"mailto:' + name + '@' + domain + '\">'); document.write(name + '@' + domain + '</a>'); }[/code:1:e44293e5c3] In je html-pagina: [code:1:e44293e5c3]<script type="text/javascript">meel('naam','domein.com','meel','Naam van de e-mailer');</script> <script type="text/javascript">meler('naam','domein.com');</script>[/code:1:e44293e5c3]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...