Ga naar inhoud

[Sitecheck] (css) en verschillende browsers


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Misschien herkennen jullie de site nog het was degene die opera vast liet lopen. Ik heb de css veranderd en volgens mij moet het probleem nu verholpen zijn. ik heb zelf getest in IE 6.0 Opera 7.23 en Mozilla 1.7 en was eigenlijk wel tevreden met het resultaat. Maar moet toegeven het is een heel karwij om css zo goed volgens de regels te gebruiken zodat in alle drie de browsers ongeveer hetzelfde wordt weergegeven. De volgende problemen kwam ik nog wel tegen maar daar kan ik mee leven: - in IE blijft de scroll balk helemaal rechts zichtbaar (overflow in body op auto lost dit probleem op alleen reageert opera hier niet lkkr op) - in IE is bij de home pagina de onderste border (van het tekst vlak) niet zichtbaar. -in IE is de onderste div geen 13px dit vindt ik zelf het raarste probleem. - in Opera wordt bij overflow: auto soms de pijltjes om te scrollen zichtbaar. terwijl dit niet nodig is. (kan ik evt verhelpen door bij sommige vakken de overflow op hidden te zetten maar vond het niet erg nodig) - Opera is erg gevoelig voor scripts. zoals het weerscript. als ik die op de plaats van waar nu het wapen van haastrecht plaats dan krijg je de hele pagina zonder scroll functie te zien zeg maar wat je ziet als overflow op visible staat. Graag wil ik weten of de site niet meer vastloopt in opera 6 en of hij met andere browsers dan de bovenstaande ook goed te zien is. ook wil ik graag weten of jullie de site niet te veel scrollwerk vinden bij een res van 800x600. als het goed is is de site 500 px hoog maar dan moet je denk nog scrollen want de balken van een browser zelf zullen wel meer dan 100 px innemen en je hebt ook nog een start balk. verder kreeg ik de vorige keer de opmerking dat mn doctype verkeerd was. ik heb eigenlijk moet ik eerlijk toegeven nog niet veel gezocht. maar hoe bepaal je welk doctype goed is. bvd allemaal o vergeet ik bijna de link te geven :-? [url]http://members.lycos.nl/bennygek/index.php[/url]
Link naar reactie
Ik vind hem stukken beter dan de voriger versie, maar het is verschrikkelijk irritant dat het muiswieltje en de pijltjes toetsen niets doen in Firefox. Naar mijn mening mag een site een scrollbalk hebben en die moet dan uiterst recht op de pagina, dus niet een stukje van de kant. Van mij mogen de pagina's best wel langer. Nu moet ik, hoe groot mijn scherm ook is, altijd scrollen wimb
Link naar reactie
Idd een stuk beter. Heel wat beter. Tis jammer dat je nog steeds lycos als webspace gebruikt. Lycos vernaggelt je code een beetje. (script voor en na <html>) Idd mogen de pagina's wel wat langer. Je zou de id 'down' altijd onderaan de pagina laten verschijnen, als je de inhoud als relative zet. Moet denk ik wel kunnen, en dan krijg je ook gewoon één scrollbalk. Doctype: Met jou manier van schrijven, zou je wel xhtml kunnen gebruiken. Jij scheid opmaak en structuur goed van elkaar. Het heeft vrijwel alleen maar voordelen (lees anders het grote topic xhtml <> html es door (voor link: zie FAQ)). Je gebruikt dit: [code:1:ce1261b186]| <a class="menu" href="index.php?blz=home.htm">Home</a>[/code:1:ce1261b186] Het 'blz=home.htm' > dat '.htm' ziet er een beetje 'amateuristisch uit. Doe liever 'blz=home', en dat je dan in het PHP-script [code:1:ce1261b186]include("$blz.css")[/code:1:ce1261b186] Staat ietsje professioneler vind ik. Een opmerking: [code:1:ce1261b186]<div id="midlined"></div>[/code:1:ce1261b186] Kweet niet wat je daarmee wilt bereiken, maar volgens mij is die overbodig. Voor de rest: ga zo door.
Link naar reactie
tnx voor jullie reacties tot zover. Lycos is idd veel scripts dat wordt toegevoegd maar heb eigenlijk nog geen geld over voor een betaalde hosting en weet ook geen hosting die geen code voor reklame toevoegd en php/mysql ondersteund. - verder de php zal ik eens naar kijken, - het grote topic xhtml <> html zal ik eens gaan lezen, - <div id="midlined"></div> dit is de blauwe streep boven het onderste menu. <div id="midline"></div> is voor de blauwe lijn onder het bovenste menu, - even over het scrollen ik heb ff in opera en mozilla gekeken daar werkt scrolwiel ook niet. het is idd een nadeel dat je moet scrollen als je toch een groot scherm heb. Ik had eerst een langere reactie op dit onderwerp getypt maar toen kwamen er verschillende ideeen van iets andere layout boven waar ik eerst even mee ga experimenteren. dus over dat onderwerp kom ik nog wel terug.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...