Ga naar inhoud

muisgebruik


Aanbevolen berichten

:) Ik weet niet of deze discussie al eens gevoerd is. Maar ik vindt dat bij de meeste internetpaginas de navigatiemenus te groot zijn. De meeste mensen zijn rechtshandig. Dus zou je eigenlijk moeten verwachten dat de navigatie aan de rechterzijde zou moeten staan. De meeste staan links en zijn te groot of te ver uit elkaar, dit geeft veel heen en weer geschuif met de muis. Ook zie je navigatie aan twee kanten, nog meer geschuif !! Geef eens een mening !! :wink: !!
Link naar reactie
Voor wat betreft het menu links of rechts: Daar heb je inderdaad een punt, maar iedereen verwacht een menu rechts, dus een menu ergens anders neerzetten dan de verwachte plek, leidt de aandacht van je site weg (er moet eerst gekeken worden hoe de navigatie is opgebouwd). Voor wat betreft de groote: Daar ben ik het compleet oneens met je. Hoe groter het raakvlak waar je op kan klikken, hoe sneller je er met je muis naar toe kan bewegen en hoe kleiner de kans dat je de verkeerde menu-item klikt! -Rémy
Link naar reactie
Voor mij is een navigatiebalk oid links logischer. Je ziet het immers als eerste, omdat je van links naar rechts leest. Bovendien is er nog wat anders te zeggen voor een navigatiebalk links; als er ook een scrollbalk is zal die, voor zover ik weet, vrijwel altijd rechts verschijnen. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een scrollbalk links op het scherm zien staan :winK
Link naar reactie
[quote:1a9e81a29e="Remytje"]Voor wat betreft het menu links of rechts: Daar heb je inderdaad een punt, [b:1a9e81a29e]maar iedereen verwacht een menu rechts[/b:1a9e81a29e], dus een menu ergens anders neerzetten dan de verwachte plek, leidt de aandacht van je site weg (er moet eerst gekeken worden hoe de navigatie is opgebouwd). Voor wat betreft de groote: Daar ben ik het compleet oneens met je. Hoe groter het raakvlak waar je op kan klikken, hoe sneller je er met je muis naar toe kan bewegen en hoe kleiner de kans dat je de verkeerde menu-item klikt! -Rémy[/quote:1a9e81a29e]Je bedoelt links? Volgens mij verwacht iedereen een nav. menu links.
Link naar reactie
Ik denk dat het logischer links is omdat je links ook de navigatie van je explorer hebt. Voor een pagina terug en dergelijke. Maar dat een scroll bar rechts zit, maakt mij eigenlijk weinig uit. Gebruik toch het scrollweel meestal. Eigenlijk maakt het weing uit waar een menu zit. Als je hem maar meteen ziet. En de navigatie makkelijk is. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...