Ga naar inhoud

[SITECHECK] Cattery Anaphista


Aanbevolen berichten

Ikke.... ben hier al lang niet meer geweest... In de tijd dat ik hier [i:e0b3bee6a7]niet[/i:e0b3bee6a7] geweest ben heb ik een site gemaakt (waarom het et anders een sitecheck). Ik heb de zooi alleen gedesigned, de rest is door de eigenaresse getypt. Duss, graag wat commentaar op de lay-out etc. [url]http://www.anaphista.tk[/url]
Link naar reactie
Okee, eerste commentaartjes (bekeken met IE6): -popup op eerste pagina irriteert -ik mis een "klik om naar binnen te gaan"-knop op de intropagina -de pagina's passen in verticale richting nét niet in het venster, scheelt ongeveer één regel -ik krijg zwarte blokken op de pagina's, tussen het navigatieframe en het hoofdframe -de tekst naast de buttons wordt vreemd uitgelijjnd, volgens mij hangt het samen met die zwarte blokken? Maar ook positief: -mooi kleurgebruik, blauw staat mooi hier -site laadt erg snel ondanks plaatjes
Link naar reactie
Even snel bekeken in Mozilla Firefox: Ja, ik sluit me aan bij Maarten, en verder moet de verticale scrollbalk in het tekstgedeelte eigenlijk weg. De site is ook te breed: ik krijg ook een horizontale scrollbalk. Het lettertype is op zich niet onaardig, maar ik zou het niet kiezen voor een website. De tekst bij "home" lijkt niet goed uitgelijnd te zijn door het ontbreken van het menu. Het menu zou ik dus ook hier in beeld laten. Ik zou de tekst op de andere pagina's (ook) niet centreren, het geeft een wat rommelige indruk. Links uitlijnen is mooier en strakker. De verticale border om de site zou ik weghalen. Kleurgebruik vind ik overigens wel mooi, menu en logo ook. Succes!
Link naar reactie
Ik heb het hier al getest met verschillende computers... De scrollbalken liggen geheel aan je resolutie, en wat voor IE/Anders balken je in gebruik hebt... Ik ben bezig aan een 800x600 versie, misschien dat dat beter is. Ook, de pop-up is van DoT.TK, omdat de eigenaresse het te veel moeite vond om een echte domeinnaam te registreren. BTW, bedankt voor jullie op/aanmerkingen ;).
Link naar reactie
[quote:d211d28fcb="Vegitto"]De scrollbalken liggen geheel aan je resolutie, en wat voor IE/Anders balken je in gebruik hebt...[/quote:d211d28fcb] Kan best zijn; maar aangezien ik op 1024x768 werk en ik geen extra werkbalken in gebruik heb is het toch vreemd. Bovendien zie ik het nut van het scrollen van de gehele frameset niet zo. Je kan immers al scrollen in het hoofdframe?
Link naar reactie
[quote:71e831562d="Vegitto"]Ik heb het hier al getest met verschillende computers... De scrollbalken liggen geheel aan je resolutie, en wat voor IE/Anders balken je in gebruik hebt... Ik ben bezig aan een 800x600 versie, misschien dat dat beter is. Ook, de pop-up is van DoT.TK, omdat de eigenaresse het te veel moeite vond om een echte domeinnaam te registreren. BTW, bedankt voor jullie op/aanmerkingen ;).[/quote:71e831562d] - popup is eenvoudig weg te halen, door een optie bij je .tk account anders in te stellen. - Een website hoort in elke resolutie goed te zijn. een 'speciale' website voor 800*600 is niet handig, en kost alleen maar extra tijd. - Te tijd van 'spacer.gif' is allang voorbij. Gebruik deze niet. - de donkere scrollbalken maken moet je haast 'zoeken' - rechtermuisknopblok werkt bij mij niet (oh, wat jammer ;) ) - Ik krijg af en toe een verticale balk bij het menu - leer wat css en html, de code rammelt behoorlijk
Link naar reactie
[quote:65182673ca="wally"]Ok, dan neem ik het terug.. Maar ik vind het nog steeds lastig dat onder een resolutie van 1024x768 die horizontale scrollbar er wel is, terwijl het niet nodig is want het gaat om een 'verschuiving' van 3px ofzo..[/quote:65182673ca] Die horizontale en verticale scrollbalk zijn aan elkaar gekoppeld. Denk je maar in: als de verticale verschijnt, neemt hij immers wat pixels in de breedte weg en kan juist daardoor de noodzaak van een horizontale balk ontstaan. En andersom, een horizontale balk neemt in de hoogte wat pixles weg, wat op zijn beurt weer de reden kan zijn voor een verticale scrollbalk. :lol: Kan je me nog volgen? :wink:
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:eaf2ba48fe="Plopoog"][quote:eaf2ba48fe="Vegitto"]Ook, de pop-up is van DoT.TK, omdat de eigenaresse het te veel moeite vond om een echte domeinnaam te registreren. BTW, bedankt voor jullie op/aanmerkingen ;).[/quote:eaf2ba48fe] je kan gewoon aanvinken of er een popup moet worden geopend :lol:[/quote:eaf2ba48fe]Already said
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...