Ga naar inhoud

transparent via CSS


Aanbevolen berichten

"opacity" dat zocht ik, het is alleen wel verschillend voor zo'n beetje elke browser... Deze:[code:1:cefffb800a] filter: alpha(opacity=50);[/code:1:cefffb800a] werkt prefect in IE maar niet in andere browsers (vreemd eigenlijk ik dacht dat "filter" eruit was in IE6) Nog even zoeken naar de andere mogelijkheden crossbrowser... Bestond er ook niet een tag <alphavalue>?
Link naar reactie
'<alphavalue>' is gedefinieerd in CSS als type, net als '<string>' en '<uri>'. CSS3 introduceert 'opacity' welke ondersteund wordt door Mozilla (recente versies, anders '-moz-opacity'). Safari (en Konquerer)ondersteund deze als '-khtml-opacity'. Opera ondersteund het niet. (Merk op dat '-moz-opactiy' en 'opacity' verschillen, de laatste gedraagt zich zoals dat beschreven staat in de CSS3 specificitie (css3-color dacht ik).)
Link naar reactie
[quote:198119b3f4=".:ToBee:."]"opacity" dat zocht ik, het is alleen wel verschillend voor zo'n beetje elke browser... Deze:[code:1:198119b3f4] filter: alpha(opacity=50);[/code:1:198119b3f4] werkt prefect in IE maar niet in andere browsers (vreemd eigenlijk ik dacht dat "filter" eruit was in IE6) Nog even zoeken naar de andere mogelijkheden crossbrowser... Bestond er ook niet een tag <alphavalue>?[/quote:198119b3f4]Heerlijk. Had ik die code maar eerder geweten, kan ik eindelijk m'n site hetzelfde d'r uit laten zien voor Opera/Mozilla en IE. Mijn dank is groot dat je die code hier plaatst.
Link naar reactie
mm, ben ff aan het sleutelen geweest, en ik denk dat een mooie oplossing heb gevonden die ervoor zorgt dat IE en Opera/Mozilla de achtergrond van een 'div' half-transparant maakt: [code:1:72b09d1162] #voorbeeld { ..... background-color: #CFCFCF; filter: alpha(opacity=50); voice-family: "\"}\""; voice-family: inherit; background-image: url(../achtergronden/halftransparant.png); } [/code:1:72b09d1162]
Link naar reactie
[quote:84250c7acd=".:ToBee:."][code:1:84250c7acd]filter: alpha(opacity=50); [/code:1:84250c7acd] [code:1:84250c7acd]background-image: url(../achtergronden/halftransparant.png); [/code:1:84250c7acd] Is dit niet een beetje dubbelop?[/quote:84250c7acd] PNG afbeeldingen worden niet goed ondersteund door IE (zoals Johnny al zei). en andere browsers ondersteunen geen filter technieken.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
[quote:b3a44343af="Johnny321"]in welke browser bekijk je het? linkje?[/quote:b3a44343af] k heb ff geen link. ik bekijk hem in IE 6.0.28 (XPpro sp1) en dat java scriptje word later met php gefixt [code:1:b3a44343af]<table class="achtergrondtabel" width="200" border="0"> <tr> <td><a class="add" href="start.php" target="_self">Start</a>uykuyk</td> </tr> <tr> <td height="82"><SCRIPT language=Javascript> function bg() {document.body.background = "file:///"+document.h.text.value;} </SCRIPT> <P align=center> <FORM name=h> <p align="center"><INPUT type=file size=10 name=text> <INPUT onclick=bg() type=button value=OK> <p align="center"> </p> </FORM></td> </tr> </table>[/code:1:b3a44343af] ----css---- [code:1:b3a44343af] .achtergrondtabel { ..... background-color: #CFCFCF; filter: alpha(opacity=50); voice-family: "\"}\""; voice-family: inherit; background-image: url(Images/halftransparant.png); }[/code:1:b3a44343af]
Link naar reactie
[quote:07bebe9484="Johnny321"]Ik denk dat het komt omdat je de hele tabel halftransparant maakt. Trouwens, tabellen zijn niet voor opmaak bedoeld.[/quote:07bebe9484] das ff om te klooien die opmaak maar hoe heeft gij dat dan(code)? ook volledige inhoud van tabel wazig? het maakt niet uit als ik het in TD doe
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...