Ga naar inhoud

Directe pagina link maar met menu


Aanbevolen berichten

Hallo, Onze webpagina bevat frames (hoofdscherm en inhoud) Voor een reclame banner moet ik een directe link naar een bepaalde pagina hebben dus: www.mijnwebpagina.nl/directepagina Probleem hiermee is dat ik dan geen menu heb aan de linkerkant en bezoekers dus niet verder kunnen kijken op de webpagina. Hoe kan ik die directe link met menu weer laten geven? Vr Gr Mike Zwetsloot
Link naar reactie
Met javascript zou je dat kunnen oplossen: In de pagina die geframed moet worden: if (top==self){var linkje = 'www.mijnwebpagina.nl/?' + location.pathname; self.location=linkje;}; www.mijnwebpagina.nl is dan je beginpagina. In de beginpagina moet dan zoiets ongeveer staan: var query = (location.href.indexOf("?")+1); if (query) { page = location.href.substring(query); window.frames[0].location = page; }; Het is een beetje afhankelijk hoe jij je pagina in elkaar hebt steken.
Link naar reactie
Ok ik ben even aan het rommelen geweest en het wil niet echt daarom even mijn situatie: Index.html pagina: [code:1:2039aee9b5] </head> <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"> <!-- Hide from non-javascript browsers document.write('<FRAMESET COLS="155,*">'); document.write('<FRAME SRC="inhoud.html" NAME="index">'); document.write('<FRAME SRC="welkom.html' + location.search.substring(1) + '" NAME="hoofdscherm">'); document.write('</FRAMESET>'); //--> </SCRIPT> <BODY>[/code:1:2039aee9b5] Pagina die gelinkt gaat worden zonder menu frame (inhoud.html / index als naam) en waar het menu bij moet komen [code:1:2039aee9b5] <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"> <!-- function framecheck() {var parentframe = 'aanbiedingen.html'; if (parent.location.href == self.location.href) {var current = window.self.location.pathname; window.location.replace (parentframe + '?' + current); } }; //--> </SCRIPT> </HEAD> <body onload="javascript:{if(parent.frames[0]&&parent.frames['index'].Go)parent.frames['index'].Go()}" onLoad="framecheck()" >[/code:1:2039aee9b5] Graag jullie hulp :lol: Groetjes, Mike
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Okey het is me gelukt alleen niet helemaal zoals ik wil. Zodra ik nu aanbiedingen.html open word ik doorgelinkt naar index.html en zie ik de inhoud en de welkoms pagina. De bedoeling is eigenlijk om dat de inhoud en de aanbieding pagina te zien. Hoe krijg ik dat voor elkaar, hoop dat iemand me kan helpen, Groetjes, Mike
Link naar reactie
Okey: Childpage: [code:1:14549083b7] <head> <script language="javascript" type="text/javascript"> <!-- if (top.location == self.location) { //if page is not in its frameset top.location.href = "http://www.zkkf.nl/index.html" + "?" + window.location.href; } //--> </script> </head>[/code:1:14549083b7] Parentpage (waar frames in staan) [code:1:14549083b7] <script language="javascript" type="text/javascript"> <!-- pageURL = "index.HTML"; if (parent.document.URL) { parentURL = parent.document.URL; if (parentURL.indexOf('?') != -1) { pageURL = parentURL.substring(parentURL.indexOf('?')+1,parentURL.length); } } function fillFrame() { parent.main.location.href = pageURL; } //--> </SCRIPT> </head> <FRAMESET COLS="155,*" bordercolor="#808080" SCROLLING="auto" NORESIZE> <FRAME SRC="inhoud.html" name="index" SCROLLING="auto" NORESIZE> <FRAME SRC="welkom.html" name="hoofdscherm" SCROLLING="auto" NORESIZE> </FRAMESET> <BODY> [/code:1:14549083b7] En het werkt niet, ik doe dus iets fout maar wat?
Link naar reactie
Wanneer ik de childpage open zie ik de twee frames (index en hoofdscherm) maar in hoofdscherm waar de childpage in zou moeten openen komt "pagina kan niet worden weergeven" In de adres balk zie ik: file:///C:/Documents%20and%20Settings/********/Mijn%20documenten/Websites/Zkkf%20website%204.0/index.html?file:///C:/Documents%20and%20Settings/********/Mijn%20documenten/Websites/Zkkf%20website%204.0/aanbiedingen.html Code Index.html [code:1:a3af86c6c1] <script language="javascript" type="text/javascript"> <!-- pageURL = "nopage.HTML"; if (parent.document.URL) { parentURL = parent.document.URL; if (parentURL.indexOf('?') != -1) { pageURL = parentURL.substring(parentURL.indexOf('?')+1,parentURL.length); } } function fillFrame() { parent.hoofdscherm.location.href = pageURL; } //--> </SCRIPT> </head> <FRAMESET COLS="155,*" onLoad="fillFrame();" bordercolor="#808080" SCROLLING="auto" NORESIZE> <FRAME SRC="inhoud.html" name="index" SCROLLING="auto" NORESIZE> <FRAME SRC="javascript:parent.blank" name="hoofdscherm" SCROLLING="auto" NORESIZE> </FRAMESET> <NOFRAMES> This document contains frames </NOFRAMES> <BODY>[/code:1:a3af86c6c1] Code in de Childpage: [code:1:a3af86c6c1] <script language="javascript" type="text/javascript"> <!-- if (top.location == self.location) { //if page is not in its frameset top.location.href = "index.html" + "?" + window.location.href; } //--> </script> </HEAD>[/code:1:a3af86c6c1] Heeft het iets met de herkenning van: <frame name="main" src="javascript:parent.blank" te maken?
Link naar reactie
misschien ben ik aan het zeuren, maar ik bekijk je pagina en ik kan de frames niet "resizen" ik heb de resolutie van 1024 - 768 en ik krijg bij je "menu frame" van die dikke scroll bars omdat de tekst net te lang is. Misschien een idee om instellen dat de frames wel een andere size mogen krijgen?
Link naar reactie
Ik heb nu het volgende geprobeerd in de childpagina [code:1:7cdd52f014] <script> function redirect() { parent.frames.hoofdscherm.location.replace("aanbiedingen.html") } </script> </HEAD> <body onLoad="redirect()"> [/code:1:7cdd52f014] ook weer geen resultaat als ik de aanbiedingen.html pagina los van de frames open. Het zou dan de bedoeling moeten zijn dat de pagina opent in de frames.
Link naar reactie
Een beperkte versie van m'n site: http://www.zkkf.nl/doorlink/index.html welkom.html en inhoud.html worden in de index.html geladen. http://www.zkkf.nl/doorlink/aanbiedingen.html moet automatisch openen in index.html maar dat lukt dus niet. Ik heb het nu geprobeerd met het volgende script in de pagina aanbiedingen.html: [code:1:b7689fd2a5] <script> function redirect() { parent.frames.hoofdscherm.location.replace("aanbiedingen.html") } </script> </HEAD> <body onLoad="redirect()"> [/code:1:b7689fd2a5]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...